ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

فضائل بانوی دو عالم

شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۱۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


به مناسبت شهادت جانگداز بانوی دو عالم ، دخت نبی مکرم اسلام، حضرت صدیق ی طاهره علیها سلام حدیثی از امام صادق علیه السلام درباره فضائل آن حضرت میخوانیم.

از امام صادق علیه السلام سوال شد: چرا حضرت فاطمه سلام الله علیها زهراء  -یعنی درخشنده- نامیده شده؟

فرمودند: زیرا هنگامی که در محراب  به عبادت می ایستاد نور او برای اهل آسمان ها می درخشید چونان که نور ستارگان برای اهل زمین می درخشد.

و نیز روایت شده: گاه فاطمه به نماز و عبادت خود مشغول می بود و یکی از کودکانش گریه می کرد و می دیدند که گهواره حرکت می کند و فرشته ای آن را می جنباند.

روزی پیامبر اکرم صلوات الله علیه از حضرت فاطمه سلام الله علیها پرسیدند: فاطمه جان اکنون فرشته وحی در کنار من ایستاده چه درخواستی از حضرت حق تعالی داری؟

حضرت فرمودند: پدر جان لذتی که عبادت معبودم برای من دارد مرا از خواست هر خواهشی باز می دارد ، خواهشی چز این ندارم که همواره ناظر جمال زیبا و والای پروردگارم باشم.


نظرات  (۱)

http://clansaz.blog.ir/1394/12/21/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%84%D8%B4-%D8%A7%D9%81-%DA%A9%D9%84%D9%86%D8%B2

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی