ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

عید واقعی

شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۵۱ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

عید واقعی چه موقع است؟

حضرت علی علیه السلام می فرمایند:

کلُّ یوم ِِلا یُعصیَ اللهُ فیهِ فهوَ عیدُُ

هر روزی که در آن معصیت خداوند انجام نشود آن روز ، عید است.

نهج البلاغه ، حکمت 428

یکی از بزرگان می فرمودند این که زمین به دور خودش بچرخد که باعث عید نمی شود اینکه انسان یک حرکتی بکند و از خودش خارج شود و همه ی جوانب کارهایش را خدایی کند و به بهار خودش برسد و شکوفا بشود این باعث عید است آن روز است که برای انسان عید است.

اگر هر روز مراقبه داشته باشیم و سعی کنیم که مواظب رفتارهامون باشیم ، موقع خواب محاسبه کنیم و ببینیم چقدر به قول و قرارهامون با خودمون پایبند بودیم و اگر خطا کردیم برای خودمون جریمه تعیین کنیم ان شاالله کمک زیادی در راه نزدیکی به خدا و رسیدن عید بندگی کردیم. اکثر خاطرات شهدا پر است از این مراقبه ها. مخصوصا هرچی سن کمتری داشتن بیشتر توی خاطراتشون مراقبه و مشارطه و محاسبه دیده میشه. سعی کنیم از همین حالا شروع کنیم. از خدا کمک بخواهیم و به شهدا متوسل بشیم تا خودشون توی این راه کمکمون کنن.

اگه به این فکر کنیم که نکنه گناهان ما هستن که دارن ظهور رو به تعویق می اندازن ، اونوقت بدجوری شرمنده امام زمانمون میشیم. اگه دوست داریم که کمکی در راستای ظهور کرده باشیم بیایم و هر کدوم به اندازه ی خودمون با ترک گناهامون باعث نزدیکی ظهور بشیم ان شاالله.

نظرات  (۱)

ان شاالله برسیم به عید واقعی.
پاسخ:
ان شاالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی