ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

منجی در دیگر آیین ها/یهود

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۵:۲۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


از امروز قصد دارم ان شاالله درباره ی منجی و ظهور و آخر الزمان و .... مطلب بگذارم. ان شاالله که معرفتمون نسبت به این قضیه بالا بره و بتونیم نقش منتظر رو بازی کنیم و خودمون رو آماده ی ظهور کنیم.

همان طور که می دانیم بحث منجی فقط برای ما مسلمان ها نیست از ابتدای تاریخ تمام انبیاء الهی به آمدن منجی در آخر الزمان وعده داده اند. حتی پیشگوهای غیر الهی و ادیان غیر توحیدی نیز به آمدن منجی و نجات دهنده ی بشریت زمانی که عالم پر از ظلم شده، خبر داده اند. از امروز بحث منجی در ادیان مختلف را بررسی می کنیم.

منجی در یهود
یهودیان هم مانند پیروان دیگر ادیان الهی به موعود معتقد هستند و در کتاب های مقدس آن ها به تکرار از ان یاد شده است. پیامبران آن ها بارها از آینده ای که دوران عظمت یهود است سخن گفته اند و محور این آینده روشن ماشیح است که از سوی خداوند مامور نجات بنی اسرائیل است.


یهود خود را قوم برگزیده می دانند زیرا معتقدند که یَهُوَه (نام خداوند به زبان عبری) با پیامبران خود پیمان بسته است که سرزمین مقدس را به آنان ببخشد. این سرزمین مقدس کنعان است که بعد اسرائیل نام گرفت. موعود یهودیت همان کسی است که می آید و آن عهد خدا و موسی را محقق می کند و آنان را به سرزمین مقدس می رساند.

انتظار مسیحا در عصر حاضر

حدود صد سال پیش متفکران یهود گفتند که ما دیگر ای این همه ظلمی که به ملت یهود شده خسته شدیم و میخواهیم خود را آماده ی ظهور منجی کنیم پس با تبلیغات زیاد یهودیان را از سرتاسر جهان به فلسطین اشغالی برده و دولت غاصب اسرائیل را تشکیل دادند. البته هنوز هستند یهودیانی که با صهیونیست مخالفند و معتقدند که این دولت غاصب است اما اکثر یهودیان صهیونیسم را با جان و دل پذیرفته اند و آن را راهگشای ظهور ماشیح می دانند.

منبع: نگین آفرینش ، اقایان بالادستیان،حائری پور، یوسفیان

بشارت موعود در کتاب مقدس یهود

مهم ترین مژده در کتاب اشعیای نبی آمده است آنجا که می گوید:

نهالی از تنه ی یسّی (پدر داوود) بیرون آمده ، شاخه ای از ریشه هایش خواهد شکفت و روح خداوند بر او قرار خواهد گرفت ... خوشی او در ترس از خداوند خواهد بود... مسکینان را به عدالت ، داوری خواهد کرد و به جهت مظلومان زمین به راستی حکم خواهد نمود... گرگ با برّه سکونت خواهد داشت و پلنگ با بزغاله خواهد خوابید... و طفل شیرخواره بر سوراخ مار، بازی خواهد کرد ... و در تمامی کوه مقدس من ضرر و فسادی نخواهند کرد؛ زیرا که جهان از معرفت خداوند پُر خواهد بود ؛ مثل آب هایی که دریا را می پوشاند.

إشعیا 11: 1-9.

آخر الزمان و جهان پیش از ظهور

از دیدگاه کتاب مقدس جهان پیش از ظهور جهان پلیدی و ناپاکی است. جهانی که در آن ظلم و بی بند و باری رواج دارد.

در بخشی از تلمود آمده است:

جوانان به پیران بی احترامی کرده ، آنان را خجالت خواهند داد و پیران در جلوی جوانان به پا خواهند ایستاد. دختر با مادر ، و عروس با مادر شوهر مخالفت خواهد کرد و فرزند از پدر خود خجالت نخواهد کشید. محل تحصیل و مطالعه به اماکن فساد تبدیل شده و دانش ِ دبیران ، فاسد خواهد شد و کسانی که از خطا کردن بترسند ، منفور خواهند بود.

تلمود بابلی ، سنهدرین 97 الف


تقریبا تمام پیشگویی هایی که در آیین های مختلف آمده جهان پیش از ظهور را جهانی مملو از بدی و پلیدی معرفی کرده و موعود و منجی نجات دهنده ی کل جهان است با این تفاوت که برخی ادیان تحریف شده مثل یهودیت این منجی را منحصر به قوم خود می دانند و قرار است منجی فقط در خدمت آنها باشد برخلاف دین اسلام که اعلام می کند منجی ، مصلحی برای کل عالم است و همه را نجات می دهد و کل دنیا را نجات می دهد.


ان شاالله که از منتظرین واقعی اون حضرت باشیم و بتونیم به بهترین وجه خودمون رو آماده ی ظهور اون حضرت بکنیم و بتونیم ظهورشون رو درک کنیم.

نظرات  (۳)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • خدا خیرتان دهد

    متشکرم

    پاسخ:
    ممنون از حضورتون
  • مm نصراصفهانی
  • سلام
    امام زمان(عج) شدیداً به شیعیان خود عشق مى‏ ورزد؛ بلکه علاقه آن حضرت به شیعیان و دوستانشان خیلى بیشتر از علاقه‏ اى است که ما نسبت به آن حضرت داریم. ایشان همواره براى شیعیان خود دعا مى ‏کنند. از آن حضرت نقل شده است: «اِنّا غَیرُ مُهَمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ وَلاناسینَ ِذِکْرِکُمْ»  ما هرگز در رعایت احوال شما کوتاهى نمى کنیم و شما را از یاد نمى ‏بریم».

    در پایان مناسب است به یکی از فرمایشات آیت الله بهجت(رحمة الله) اشاره کنم که فرمودند:
    لازم نیست که انسان در پی این باشد که به خدمت حضرت ولیّ‌عصر(عج) تشرّف حاصل کند. بلکه شاید خواندن دو رکعت نماز و سپس توسل به ائمه(ع) بهتر از تشرّف باشد، زیرا هرجا که باشیم آن حضرت می‌بینند و می‌شنوند. ضمناً عبادت در زمان غیبت افضل از عبادت در زمان حضور است و زیارت هر کدام از ائمه اطهار(ع) مانند زیارت خود حضرت حجّت(عج) است.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون استفاده کردم.
    ان شاءالله..
    پاسخ:
    ممنون از همراهیتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی