ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

منجی در دیگر آیین ها / مسیحیت

چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۵۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

دیروز بحث منجی در دین یهود را بررسی کردیم و امروز به بحث درباره ی موعود مسیحیت می پردازیم.

یکی از مهمترین باورهایی که در دین مسیحیت وجود دارد اعتقاد به رستاخیز و آرمان بازگشت عیسی در آخرالزمان است که زیر بنای اندیشه مسیحی و تبلیغ مبلغان مسیحی بوده است.

مسیحیان ، کریسمس را جشن میلاد خداوند و نجات دهنده ی خود می دانند. سال مسیحی در فضایی آکنده از امید و انتظار و دعا برای بازگشت عیسی علیه السلام آغاز می شود. به آنان توصیه شده است که :

کمرهای خود را بسته ، چراغ های خود را افروخته دارید و شما مانند کسانی باشید که انتظار آقای خود را می کشند که چه وقت از عروسی مراجعت می کنند، تا هر وقت که آید و در را بکوبد ، بی درنگ برای او باز کنند.

لوقا 12 : 35-36


اندیشه منجی موعود در مسیحیت دارای دو مفهوم است:

1: موعودی از بنی اسرائیل که ظهور کرد و رفت.

2: موعودی مسیحی که خواهد آمد تا ملکوت خدا را برپا دارد.

مفهوم اول اشاره به این دارد که ماشیح ظهور کرد و به جای اینکه یاوران خود را به سروری برساند با مرگ فدیه وار خود بار گناه اولیه را از دوش مومنان به خویش برداشت.

اما مفهوم دوم اشاره به این دارد که حضرت عیسی علیه السلام پس از مصلوب شدن و عروج به آسمان ها دوباره برمیگردند و پایان تاریخ را رقم می زنند.

این مفهوم دوم است که ما شیعیان نیز به آن اعتقاد داریم اما با این تفاوت که ما معتقدیم حضرت عیسی علیه السلام در کنار حضرت مهدی روحی فداه باز می گردند و به ایشان اقتدا می کنند.


بر اساس باور مسیحیان عیسی علیه السلام به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی در جلال و هیبت پدر و همراه فرشتگان و با پیروزی و فتح خواهد آمد.

مسیحیان درباره ی ظهور حضرت عیسی علیه السلام دو باور دارند.

دسته ی اول معتقدند که با رجعت ایشان قیامت شده و دنیا به پایان می رسد.

اما دسته ی دوم معتقدند که با رجعت آن حضرت نه تنها دنیا به پایان نرسیده بلکه تازه آغاز هزاره ی پایانی تاریخ است و مسیح در این دوره ی طولانی حکومت نموده و زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد.

مثل ما که اعتقاد داریم با ظهور حضرت حجة ابن الحسن دوران طولانی حکومت صالحان بر زمین آغاز می شود.

منبع: کتاب نگین آفرینش (با دخل و تصرف)

تقریبا همه ی پیشگویی ها در مورد آخر الزمان این نظر را دارند که در آخر الزمان دنیا آکنده از ظلم و جور است و همه ی مردم منتظر ظهور نجات دهنده ی خود هستند.


از حضرت مهدى علیه السلام نقل شده:نشانه آشکارشدن من، زیاد شدن هرج و مرج و فتنه ها و آشوب هاست.

بحار الانوار ج52 ص256

امام جواد علیه السلام فرمودند :
... او داراى غیبتى است که روزهاى زیاد و مدتى دراز به طول مى انجامد. پس مخلصان در انتظار ظهورش به سر مى برند و اهل تردید انکارش می کنند و منکران، یاد او را به استهزاء می گیرند.
کمال الدین ج 2ص 378

برای اینکه مصداق این کلام نورانی حضرت جواد علیه السلام باشیم و جزء منتظران اون حضرت قرار بگیریم باید با وظایف منتظران آشنا باشیم. قصد دارم ان شاالله برای وظایف منتظران پستی جدا و مفصل بگذارم اما فعلا در حد یک جمله : با خودمون قرار بگذاریم که محبتمون رو به حضرت زیاد کنیم. وقتی کسی عاشق می شود رنگ و بوی معشوق می گیرد. سعی کنیم عاشق شویم...

یکی از بزرگان می فرمودند شب ها موقع خواب حتما با امام زمان علیه السلام صحبت کنید، درد دل کنید ... حتما نتیجه میگیرید.

ان شاالله که از امشب شروع کنیم.

نظرات  (۱)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • خدا حفظتان کند
    از نگاه مسیحیان بررسی نشد
    از نگاه ما بررسی کردید
    و از بحثتون خارج شدید

    موفق باشید.
    پاسخ:
    ممنون
    اول از نگاه مسیحیان بررسی کردم بعد نظر خودمون رو نوشتم.
    ممنون از نظراتتون.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی