ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

آیا ما در دوران ظهور زندگی می کنیم؟

سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۱۶ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

این سوال که آیا ما در دوران ظهور زندگی می کنیم یا نه مدت هاست ذهن بسیاری از ما را به خود مشغول کرده.

با توجه به اینکه در روایات زیادی ، افرادی که برای ظهور زمان دقیق تعیین کرده اند جزء انسان های غیر قابل اعتماد و درغگو 1معرفی شده اند پس نمی توان زمان دقیقی برای ظهور تعیین کرد ، شاید بتوانیم بر اساس روایاتی که علائم ظهور را بیان کرده اند فقط علائم را بررسی کرده و امیدوار باشیم به رحمت خدا...
برخی مردم، با خواندن بعضی از روایات ، این روایات را به اشخاص و بزرگانی که می شناسند ، تطبیق می دهند درحالیکه ، این کار اصلا کار درستی نیست و در این موارد امر خدا بر ما پوشیده است و این کار غیر از نا امیدی ارمغان دیگری برای مردم نخواهد داشت. وقتی مردم می بینند که نشانه هایی که فکر می کردند از علائم ظهور است یکی پس از دیگری از بین می روند امید خود را از دست می دهند. (یکی از اتفاقاتی که زیاد دیدم تطبیق برخی علائم با پادشاهان عربستان بود که تا به حال پادشاهان بسیاری آمدند و رفتند اما شخص مورد نظر روایات نیامده)

برخی از علما می فرمودند که بسیار به دوران ظهور نزدیک شده ایم و به زودی ظهور اتفاق می افتد اما سالیان سال می گذرد و ما همچنان منتظریم... گاهی سوال می شود آیا آنها دروغ گفته اند؟ (معاذالله...)

در پاسخ به این سوال باید گفت برخی گناهان باعث می شود که ظهور به تاخیر بیفتد( بعضی گناه ها جنبه ی عمومی دارند و ممکن است که مرتکبین به آنها بر سرنوشت انسان های زیادی اثر بگذارند. مثلا ممکن است برخی تصمیم گیری های سران دولت های اسلامی باعث از بین رفتن حقوق سایر مسلمین شوند و این تصمیم گیری ها در کشوری مثل ایران که چشم امید بسیاری از شیعیان است شاید مهم تر از هر جایی باشد) ،به هر حال باید توجه داشته باشیم که شیطان با تمام قوا سعی می کند که مانع ظهور حضرت حجت شود چرا که با ظهور حضرت ، عُمر او تمام خواهد شد2. اما در این میان ما چه می کنیم؟ آیا ما هم با تمام قوا در حال انجام وظیفه هستیم؟

برخی ثواب ها و دعاها هم باعث نزدیک شدن ظهور خواهد شد. همانطور که دعای دسته جمعی بنی اسرائیل باعث جلو افتادن حضرت موسی شد3.
آن حضرت در توقیع شریف خطاب به شیخ مفید(ره) می فرمایند:

اگر شیعیان ما که خداوند متعال ایشان را به اطاعت خویش موفّق بدارد با دل های متّحد و یک پارچه بر وفای به عهد و پیمان خویش اجتماع می کردند، ملاقات ما از آنها به تأخیر نمی افتاد و سعادت دیدار و مشاهده با معرفت برای آنها به زودی حاصل می شد و زودتر از این به دیدار ما نایل می شدند4.   

 ان شاالله که این ماه شعبان ، آخرین ماه شعبان بی حضور حضرت حجت علیه السلام باشد.


 منابع: 

1.«عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ الْقَائِمِ ع فَقَالَ کَذَبَ الْوَقَّاتُونَ إِنَّا أَهْلُ بَیْتٍ لَا نُوَقِّت‏؛ ابی بصیر از امام صادق علیه السلام نقل می کند که: از او درباره قائم علیه السلام پرسیدم؛ فرمود: وقت گزاران دروغ گفته‏اند. ما خاندانی هستیم که وقت را تعیین نمی کنیم‏»(الکافی، ج 1، ص 368)

2.ر سوره مبارک حجر (آیات 37و 38)قال رب فأنظرنی إلی یوم یبعثون. قال فإنک من المنظرین إلی یوم الوقت المعلوم ، بحارالانوار، ج52، ص3762

3.تفسیر عیّاشی، ج 2، ص 155

4. بحارالانوار، ج 53، ص176



نظرات  (۲)

اللهم عجل لولیک الفرج
چه دعای خوبی بود.. اخرین ماه شعبان بی حضورحضرت باشد. یه حس خاصی رو منتقل کرد. :)
پاسخ:
اللهم عجل لولیک الفرج
سپاس و آرزوی ادامه راه مهدویت.
آجرک الله
پاسخ:
ممنون از حضورتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی