ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

خورشید پشت ابر

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۴۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

در زمان شیخ مفید (رحمة الله علیه) شبی مردی روستایی با پریشانی خدمت شیخ رسید و پرسید: اگر زنی باردار مرده باشد ، آیا باید او را با فرزند درون شکمش دفن کنیم یا اینکه بچه را بیرون بیاوریم و بعد دفنش کنیم؟ شیخ بعد از کمی تامّل پاسخ دادند که بدون بیرون آوردن بچه دفنش کنید. مرد با سرعت خارج شد و به سمت خانه حرکت کرد هنوز از منزل شیخ دور نشده بود که مرد اسب سواری خود را به او رساند و فرمود که شیخ مفید گفتند بچه را خارج کنید و بعد زن را دفن کنید. 

مدتی بعد مرد روستایی خدمت شیخ مفید آمد و از او بابت مرد اسب سوار و فتوا تشکر کرد و گفت خدا رو شکر بچه سالم و زنده به دنیا آمد. در حالیکه شیخ مفید کسی را نفرستاده بود و متوجه قضیه شد که امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با دادن پاسخ صحیح به آن مرد ، از صدور فتوای اشتباه جلوگیری کردند. به همین دلیل اعلام کردند که من که فتوای اشتباه صادر می کنم هنوز صلاحیت صدور فتوا ندارم و از این پس فتوا صادر نمی کنم و در خانه را به روی خود بسته و چند روزی را از خانه خارج نشدند.

در این هنگام نامه ای از طرف امام زمان (ارواحنا فداه) به دست ایشان رسید که : بر شماست فتوا دادن و بر ماست که شما را نگه داریم و نگذاریم در خطا واقع شوید1  

اینکه در مورد حضرت مهدی (علیه السلام) تعبیر به خورشید پشت ابر شده است ، به این معنی است که ما دقیقا ایشان را نمی بینیم و از همه ی برکات وجودی ایشان بهره مند نمی شویم اما ایشان از حال ما غافل نیستند2 و جاهایی که نیاز به کمک حضرتشان داریم ، دست ما را رها نمی کنند.  وقتی بنده ای از روی اخلاص خادم ایشان باشد و برای جلب رضایت خدا و امام زمان سعی در براورده کردن حوائج مردم داشته باشد مطمئنا ایشان هم او را تنها نگذاشته و به هنگام سختی ها ، یاریشان می کنند.

وقتی امام ما در زمان غیبت اینطور مواظب ماست ، در زمان ظهور و حکومت اسلامی چه خواهد کرد؟

امام باقر علیه السلام می فرمایند: در زمان آن حضرت به خلق حکمت داده می شود. به طوری که زن در خانه ی خود ، به کتاب خداوند و سنت رسول خدا حکم می نماید3.

زندگی بعد از ظهور ، همان مدینه ی فاضله ای است که هر انسانی در آرزوی آن به سر می برد ، ان شاالله که هر چه زودتر خورشید تابان امامت از پشت ابرهای سیاه غیبت بیرون آمده و جهان را با انوار رحمانی اش منور کند.


منابع:

1. الطاف حضرت بقیة الله الاعظم،محمد علی مبشّر ،ص 104

2.الاحتجاج علی اهل اللجاج، ج 2، ص: 496-498 (أنا غیر مهملین لمراعاتکم و لاناسین لذکرکم و لولا ذلک لنزل بکم اللأواء واصطلمکم الاعداء)

3. نجم الثاقب ص 111

نظرات  (۵)

  • ❤منتـــظر المـهـدی❤
  • عالی بود احسنت
    پاسخ:
    ممنون از همراهیتون
    اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    آمین
    این ماجرا رو مدتهاست میدونم و گاهی که بهش فکر میکنم میگم اون بچه هه کی بوده که زندگیش اینقدر مهم شده؟! :دی

    خوش به حال شیخ مفید که اشتباهش هم اینقدر مورد عنایت و توجهه. :)
    پاسخ:
    بله وقتی انقدر خالص بوده اعمالش ، مورد توجه خاصه ی امام زمان هم قرار گرفته ... واقعا خوش به حالش
    کاش بتونیم سعی کنیم خالص بشیم...  ))))):
    عالی بود ممنونم
    اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون
    السَّلَامُ عَلَی رَبِیعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَیَّام.
    سلام بر بهار عالمیان و خرّمی روزگاران.
    بی تو هر بهاری خزان است و با تو هر فصلی بهار.
    با تو هر دل غمدیده ای شاد است و بی تو هر سعادتمندی غمگین.
    بحارالأنوار، ج99، ص101.
    پاسخ:
    ممنون از حدیث بسیار زیباتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی