ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

لقمه حلال و لقمه حرام

يكشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق علیه السلام می فرمایند: کسب حرام ، در نسل انسان آشکار می شود1.

مشک را پر کرد، دید سیبی بر آب روان است، گرفت و اولین گاز را به سیب زد. با خود گفت: قطعا این سیب مالک داشته ؛ بی اجازه او چرا تصرف کردم؟

حرکت کرد، مسیر آب را گرفت به بالا، رفت تا رسید به جاییکه آب از باغی که درخت سیب داشت بیرون می آمد. به صاحب باغ گفت: سیبی که بر آب روان بود را خوردم.

_از من راضی می شوی؟

_ابدا راضی نیستم.

_قیمتش را می دهم

_راضی نمی شوم

_حاضرم کارگری تو را بکنم تا راضی شوی

صاحب باغ گفت: من به یک شرط از تو راضی می شوم و آن اینکه دختری دارم کور و کچل و لال و گنگ و مفلوج از پا. اگر حاضری با او ازدواج کنی من از تو راضی می شوم.

صیغه عقد جاری شد. جوان وارد اتاق شد. در گوشه ی اتاق دختری دید که از زیبایی مانند حورالعین بود ، سریع از اتاق خارج شد و به نزد پدر دختر رفت و گفت: دختری که به من گفتی این نیست. پدر گفت: این همان است ، چون دیدم جدیت داشتی که رضایت بگیری برای خوردن یک سیب و من مدت ها انتظار داشتم که این دختر را به شخصی مثل شما شوهر دهم.

اما گفتم کور است یعنی هنوز چشمش نامحرم را ندیده و گفتم کچل است یعنی مویش را نامحرم ندیده و گفتم لال است یعنی با مرد بیگانه سخن نگفته و گفتم مفلوج است از پا یعنی تنها از خانه بیرون نرفته.

از این وصلت مقدس شخصی به دنیا آمد که جزء بزرگترین مراجع تقلید شد. کسی که امام زمان علیه السلام به دیدنش می آمد. کسی که بین مردم معروف بود به حضرت آیت الله العظمی مقدس اردبیلی

امام صادق علیه السلام می فرمایند: هرکس بخواهد دعایش مستجاب شود ، باید کسب خود را حلال کند و حق مردم را بپردازد.
دعای هیچ بنده ای که مال حرام در شکمش باشد یا حق کسی بر گردنش باشد،به درگاه خدا بالا نمیرود2.


منابع:

1/ کافی، ج 9، ص 680، باب المکاسب الحرام: کسب الحرام یبین فی الذریة

2/بحارالانوار،ج93،ص 321


نظرات  (۸)

خیلی نکته مهمی رو اشاره کردی بهش!
پاسخ:
بله خیلی مهمه
ممنون از حضورتون
  • سروش فتحی
  • خیلی قشنگ بود
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون
  • علی رحمانی پور
  • عالی بود و نیاز جامعه

    سپاس
    پاسخ:
    ممنون از همراهیتون
    سلام

    مطالب مفیدی بودند.

    ان شاء الله موفق باشید
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضور شما
  • علی حقیقی
  • سلام علیکم

    عجب!...داستان بسیار زیبا و آموزنده ای بود...
    بسیار متشکر
    پاسخ:
    علیکم السلام
    ممنون از حضورتون
  • کوثر متقی
  • و اون ها زوجی میشن که دیدار هفته با امام زمان دارن...
    حلال خوردن مهمه هم مال حلال هم ذبح حلال که الحمدلله  کشورمون ازین نظر بهشت برین هست ;)
    پاسخ:
    بله ان شاالله ...
  • ملکه بانو
  • این دیگه میشه مسئولیت خطیر آقایون
    پاسخ:

    البته تو این مورد خانم ها هم دخیل هستن که با خواسته های زیاد و نا به جاشون اقایون رو مجبور نکنن که کار خلاف شرع انجام بدن تا بتونن همه  ی خواسته های همسرشون رو براورده کنن
  • محمد جواد
  • عالی بود

    پاسخ:
    ممنون از همراهیتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی