ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

آزادی در غرب

دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۴ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

به مناسبت روز عفاف و حجاب به نظرم رسید که به شبهه ای درباره ی حجاب بپردازم. شبهه ای که مطرح می شود این است که مگر به ما نمی گویند: حجاب داشته باشید تا محفوظ باشید و مشکلی برای شما پیش نیاید؛ پس چرا در خارج از کشور، که حجابی هم نیست، مشکلی نیست و آزادانه زندگی می کنند؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت: اصلا چه کسی گفته که در خارج از کشور که حجاب وجود ندارد هیچ مشکل و تجاوزی هم صورت نمی گیرد؟ برای جواب این سوال به آمارهای خود کشور آمریکا مراجعه می کنیم:
اداره آمار وزارت دادگستری آمریکا (۱۹۹۹) تخمین زد که ۹۱٪ از قربانیان تجاوز زن و ۹٪ مرد هستند و ۹۹٪ از متجاوزین مرد هستند1.روی هم رفته بعضی از انواع تجاوز جنسی از گزارش‌های رسمی حذف می‌شوند، (برای مثال در تعریف FBI همه انواع تجاوز به جز تجاوز به زور به زنان حذف می‌شود) زیرا شمار زیادی از تجاوزهای جنسی حتی اگر جزو موارد قابل گزارش باشند گزارش نمی‌شوند و همچنین موارد زیادی از تجاوزاتی که به پلیس گزارش می‌شوند منجر به پیگرد قانونی نمی‌شوند2. بر اساس اسناد Criminal Victimization (میزان قربانی شدن واقعی) وزارت دادگستری امریکا، در سال ۲۰۰۵ به طور کلی ۱۹۱۶۷۰ تجاوز یا خشونت جنسی گزارش شده‌است3.تنها ۱۶٪ از تجاوزهای و خشونت‌های جنسی به پلیس گزارش می‌شوند.(تجاوز جنسی در امریکا: گزارشی به ملت. ۱۹۹۲ و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، ۲۰۰۰a)3] بدون در نظر گرفتن موارد گزارش نشده، تنها ۵٪ متجاوزان جنسی حداقل یک روز را در زندان می‌گذرانند4.یک ششم زنان امریکایی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند5. بیشتر از یک چهارم زنان در سنین کالج تجربه مورد تجاوز قرار گرفتن از سن ۱۴ سالگی را ذکر می‌کنند.6
جالب اینجاست که برخی ستارگان و هنرپیشه ها و خوانندگان غربی که در همین کشورهای آزاد و بی بند و بار ، بزرگ شده اند و زندگی کرده اند بعد از مسلمان شدن و با حجاب شدن ، از این حجاب بسیار استقبال کرده و اعلام می کنند که حالا احساس آزادی و امنیت بیشتری داریم.
یکی از روانشناس های معروف می گفتند: مدتی در یکی از زندان ها تحقیقی انجام می دادم ، با افرادی که جرم آن ها تجاوز به عنف بود صحبت می کردم؛ از همه ی آن ها این سوال را می پرسیدم که چگونه افراد را انتخاب می کردید؟ تقریبا همه ی آن ها این جواب رو دادند که هر کسی که پوشش نامناسب تری داشت او را انتخاب می کردیم؛ چون حتما مایل بودند که اینطور لباس پوشیده بودند.
ان شاالله که جوون های کشور ما ارتباطشون رو با خدا هر روز بیشتر از پیش زیاد کنند و نقشه های دشمن را نقش بر آب کنند.
برای مطالعه بیشتر در مورد امار تجاوز در کشورهای اروپایی اینجا را مطالعه کنید.
 


منابع:
1/
a b «UCSC Rape Prevention Education: Rape Statistics». www2.ucsc.edu.. Retrieved 2008-۰۱-۰۱. The study was conducted in Detroit, USA.
2/
Haws, D (1997). «The Elusive Numbers on False Rape». Columbia Journalism Review 3۶ (۴): ۱۶–۷. Archived from the original on March 3, 2008.
3/United States Department of Justice document, (table 26)
4/
Sexual Assault Statistics. Men Against Sexual Assault. University of Rochester. February 20, 2003
5/
«Colorado Coalition Against Sexual Assault: Statistics». Ccasa.org. 199۲-۰۴-۲۳. Retrieved 201۰-۱۲-۳۱
Kolivas, Elizabeth; Gross, Alan (2007). «Assessing sexual aggression: Addressing the gap between rape victimization and/6 perpetration prevalence rates». Aggression and Violent Behavior 1۲ (۳): ۳۱۵–۳۲۸. doi:10.1۰۱۶/j.avb.200۶٫۱۰٫۰۰۲

نظرات  (۸)

روز عفاف رو تبریک میگم
پاسخ:
ممنون
  • سرباز صفر
  • سلام
    در بحث جذاب ما شرکت کنید
    http://sarbaz0.blog.ir/post/1399
    http://sarbaz0.blog.ir
    منتظر حضور شما هستیم
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام

  • علی حقیقی
  • سلام علیکم
    خدا رو شکر که با قانون حجاب از نوامیس ما محافظت می کنه...
    افسوس می خورم برای افرادی که با سرپیچی از این قانون خودشون و نوامیسشونو به اسم آزادی با دستان خودشون به اسارت چشمای هوسران در میارن... آه...
    ممنون از شما
    پاسخ:
    علیکم السلام
    بله الحمدلله
    بله متاسفانه کم هم نیستند این افراد...
    ممنون از حضور شما
  • ملکه بانو
  • من خودم به شخصه انقدر در مورد حجاب شنیدم که یه جور حساسیت پیدا کردم نسبت بهش. به نظرم اول باید رو چیزای اساسی تری کار شه وگرنه با حرف زدن در مورد حجاب و خوبیاش کفه سختیاش پایین نمیاد.
    پاسخ:
    سلام
    منظورتون از چیزای اساسی تر رو متوجه نشدم
    ما هم نمیگیم که با صحبت کردن از خوبی های حجاب کفه ی سختی هاش پایین میاد اما خب هرچقدر سختی بیشتر باشه ثوابش هم بیشتره.
    من قبول دارم که رعایت حجاب سخته اما خب باید دید در مقابل چه چیزی سختی می کشیم ... کسب رضایت خدا ارزش سختی کشیدن رو هم داره
  • علی رحمانی پور
  • سپاس
    پاسخ:
    ممنون از همراهی شما
  • ملکه بانو
  • قبول دارم همه حرفاتونو. میگم انقدر در موردش زیااااااااااد صحبت شده که دیگه تا اسمش میاد گوش نمیدن چی میگی

    به نظرم اگه کسی محبت خدا و اهل بیت درست تو وجودش مستقر شه خود به خود سمت حجاب میرن. دقت کرده باشی کسایی که حجاب رو انتخاب کردن بر اساس صحبت های انجام شده در مورد حجاب متحول نشدن. بلکه یه چیز دیگه ای اونا رو متحول کرده که نتیجش شده انتخاب حجاب
    پاسخ:
    بله زیاد صحبت شده اما باز هم کمه هرچقدر که درباره ش صحبت بشه ...
    بله عنایت ائمه هم بحث جدایی هست اما بالاخره هرکسی با یه تلنگری به سمت حجاب رفته دیگه نمیشه که ما بگیم چون مردم از صحبت درباره ش خسته شدن پس دیگه ما هم چیزی نگیم
    خب وقتی هیچ آمار درست و درمونی از تجاوز و تعریف تجاوز تو مملکت های مسلمون وجود نداره، دادن آمار کشورهای غربی به چه دردی می خوره؟! باید بشه مقایسه کرد. الان شما یه سری آمار دادین در مورد آمریکا. اما در مورد ایران، لبنان، عراق، عربستان یا هر کشور مسلمون دیگه ای که چیزی گزارش ندادین.
    اینکه تو آمریکا خیلی تجاوز میشه به این معنی نیست که تو ایران کمتر از اون تجاوز میشه.
    پاسخ:
    اگه دقت کرده باشید من اصلا توی این متن کشورهای غربی رو با ایران مقایسه نکردم فقط گفتم افرادی که می گن تو غرب هیچ مشکلی نیست اتفاقا چرا تو غرب هم مشکل هست. بعد هم مگه ما مسلمونی رو داریم با تمام شرایطش رعایت می کنیم که انتظار داریم هیچ تجاوز و مشکلی در کشورهای اسلامی وجود نداشته باشه؟
    طبق گفته های مسئولین خود این کشورها 60 درصد افرادی که مورد تجاوز قرار می گیرند اصلا گزارش نمی کنند.
    طبق آمار رسمی ده کشور اول دنیا در تجاوز به زن ها به این ترتیب هستند که هیچکدومشون کشور مسلمان نیستند.
    1. آمریکا
    2. آفریقای جنوبی
    3. سوئد
    4.هند
    5.انگلستان
    6. آلمان
    7.فرانسه
    8.کانادا
    9. سریلانکا
    10.اتیوبی
    ممنونم از جوابی که دادین، اما این آماری که راجع به کشورها دادین علمی نیست.
    هر کشوری تعریف خودش رو از تجاوز داره.
    تو کشور ما اصولا متلک های توی خیابون تجاوز حساب نمیشن ولی تو آلمان میشن (من آلمان زندگی می کنم و از این بابت مطمئنم). بنابراین، مقایسه ی کشورهای مختلف بر اساس معیارهایی که هر کشوری برای خودش تعیین کرده و آمار رسمی ارائه داده، درست و علمی نیست.
    مضاف بر اینکه یه سوال هم اینه که آیا کشورهای مسلمون آمار رسمی ای اعلام کردن و تو لیست نیستن یا کلا آماری ندادن بیرون؟
    پاسخ:
    دوست عزیز منکه این آمار رو از خودم نگذاشتم این آمار رو سازمان های جهانی منتشر کردن. تو اون آماری که از آمریکا نوشتم خود اون سازمان صراحتا اعلام کرده بود که این آمار فقط آمار تجاوزات جنسی هست و متلک و ... اینها رو جدا کرده بود.
    در مورد کشورهای اسلامی هم باید عرض کنم که قوه ی قضائیه ی همه ی کشورها این آمارها رو داره البته من آمار دقیقی ندارم اما همه ی اینها در اختیار سازمان های جهانی هست و مطمئنا اگه کشورهای اسلامی جزء این کشورها بودند در آمارها پررنگ نشان داده می شد و باعث می شد که آنها بیش از پیش به اسلام خرده بگیرند. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی