ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

مردم را از دین، زده نکنیم

چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۳۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

مقیم لندن بود، تعریف می کرد که یک روز سوار تاکسی شدم و کرایه را پرداخت کردم. راننده 20 پنس اضافه به من برگرداند. مدتی با خودم کلنجار رفتم که پول اضافه را به راننده پس بدهم یا نه! وسوسه شدم که پول را بردارم اما بالاخره بر نفسم پیروز شدم و 20پنس اضافه را به راننده پس دادم.

موقع پیاده شدن، راننده از من تشکر کرد پرسیدم بابت چی؟ گفت: می خواستم فردا به مرکز اسلامی بیایم و مسلمان شوم اما هنوز مردد بودم شما که سوار شدید تصمیم گرفتم، شما را امتحان کنم و اگر بیست پنس را پس ندادید، مسلمان نشوم. اما حالا ... فردا می روم و مسلمان می شوم.

ماشین که رفت؛ تمام وجودم دگرگون شد. من مشغول خودم بودم در حالی که داشتم تمام اسلام را به 20 پنس می فروختم.

حکایت برخی از ما هم همین است. گاهی انقدر مشغول دنیا می شویم که حواسمان نیست شاید رفتار ما باعث دلزده شدن دیگران از دین شود. ما مذهبی ها خیلی بیشتر از دیگران باید مواظب باشیم، نکند برخوردی کنیم که دیگران آن رفتار را به نام اسلام بزنند.

مثلا گروهک تروریستی داعش کسانی هستند، که اصلا بویی از اسلام نبرده اند، اما در جهان خود را به عنوان مسلمان معرفی می کنند و باعث وحشت همه ی دنیا از اسلام و مسلمین شده اند.

امام صادق علیه السلام می فرمایند: ای جمعیت شیعه برای ما زینت باشید و مایه ی ننگ ما نباشید1.

گاهی برخی مومنین رفتارهایی از خود نشان می دهند که باعث می شوند، مردم به مومنین بدبین شوند، مثلا به ظاهرشان بسیار بی تفاوت هستند و با لباس های کثیف بیرون می آیند، در حالیکه در سیره نبوی می خوانیم که پیغمبر اکرم صلوات الله علیه همیشه از عطر استفاده می کردند و اسلام هم تأکید ویژه ای بر تمیزی دارد.

ان شاالله که ما جزو کسانی نباشیم که مایه ی ننگ اسلام باشیم.


منبع:

1.بحارالانوار، ج 65، ص 151: مَعاشِرَ الشیعةِ کونُوا لَنا زَیناََ و لا تَکُونُوا عَلَینَا شَیئا قُولُوا لِلنّاس حُسناََ و احفَظُوا

  • منتظر

اسلام آمریکایی

نظرات  (۹)

  • علی حقیقی
  • سلام علیکم
    احسنتم، موضوع بسیار مهمی است...
    تشکر
    پاسخ:
    علیکم السلام
    ممنون از همراهی شما
  • علیرضا باکمال
  • سلامم
    خوشحالم میکنید با حضورتون در وبلاگم و منو دنبال کنید
    ممنون میشم نظرتون رو بدونم
    منتظر حضورتون هستم با افتخار
    ممنون میشم دنبالن کنید
    پاسخ:
    سلام
    خدمت می رسم ان شاالله
  • سیّد محمّد جعاوله
  • مثل همیشه
    عالی
    متشکرم.
    پاسخ:
    ممنونم
    لطف دارید
  • محمد * شـــــــــورگشتی *
  • داستان جالبی بود...
    بله همه مسلمونا به نوعی مبلغ اسلامند...
    گاهی درست عمل می کنند و اکثرا متأسفانه بد ...
    پاسخ:
    بله همینطوره ،متاسفانه...
  • عرفان سرحدی هرسینی
  • درود خدا برشما 
    احسنت 
    احسنت
    پاسخ:
    ممنونم
  • ملکه بانو
  • واااای که چقدر کار سخته
    پاسخ:
    بله مسئولیت سنگینیه
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    **** ****

    غــــــــــالی بود

    ان شالله که زینت باشیم:)

    *

    *

    *

    ***** *** ***** ** *** **** **** ***** ** ******* ** **** ** **** ***** ***** ** ****** *** *** ***** *****************

    پاسخ:
    ممنونم
    ان شااالله
  • سرباز شیعه
  • افرییییییییییییییییییییییییییییییین


    تو بحث قالب روی ما حساب کنید

    http://bankmazhabi.blog.ir/post/261
    پاسخ:
    ممنونم
    وای خدا! منم یه جوری شدم.
    التبه اگر به جای اون آقا بودم برای طرف توضیح میدادم که اسلام رو از روی ما نباید بشناسی رفیق!
    اما خدایی نکته ای که از این ماجرا برداشت کردید خیلی به جا بود.. ما گاهی خیلی سرگرم دنیای خودمون هستیم و در غفلت محض زندگی میکنیم.
    پاسخ:
    بله و متاسفانه اکثرا هم کسی به خود اسلام کاری نداره و همه بچه مذهبی ها رو مظاهر اسلام می دونن و کارهای اشتباه اون ها رو به اسلام میزنن

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی