ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

عصر ظهور / 1

دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۷ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم

سلسله گفتارهایی پیرامون عصر ظهور...
در این سلسله مباحث، گفتارهایی پیرامون نقش شیطان در تاریخ تحولات جوامع بشری و لزوم ایستادگی در برابر آن ارائه می دهیم.

1.       نبرد تاریخی لشگر شیطان با لشگر ایمان

در تمام طول تاریخ، در ورای رخدادهایی که در ظاهر با آن ها روبرو هستیم، یک باطن و حرکت نامرئی در جریان است. جدال لشگر طاغوتی شیطان با لشگر نورانی ولایت. شیطان پس از رانده شدن از بهشت، قسم یاد کرد که دست از فریب دادن و گمراه کردن بشر برنمی دارد؛ برای همین است که ردّ پای شیطان را در همه ی صحنه ها و لحظه های حساس تاریخی مشاهده می کنیم. در جریان آدم (علیه السلام) و خوردن میوه ممنوعه، در جریان هابیل و قابیل، در جریان نوح نبی (علیه السلام) و در زندگی یکایک پیامبران و اولیای الهی این شیطان است که می کوشد لشکر ایمان را تضعیف کند و اصحاب خود را تقویت نماید.

اساسا در طول تاریخ شیطان با فریب دادن انسان های بزرگ و یارگیری از بین آن ها، انسان های زیادی را با اهداف خود همراه می کند. هنگامی که بزرگ قبیله ای گام در مسیر خطا بگذارد، همه ی قبیله را گمراه می کند. پس اولین هدف شیطان همواره بزرگام قوم هستند. البته دستیاران و شاگردان شیطان نیز به فریب دادن یک یک انسان ها مشغول اند. در هر برهه ای از تاریخ که انسان ها خود را با شیطان و اهداف و دستورات او بیشتر همراه و هماهنگ کرده اند، اتفاق های ناگواری رخ داده است.

اما هنگامی که انسان ها بر عهد الهی خود استوار و محکم ایستاده اند و گام در مسیر الهی و نورانیت و ولایت نهاده اند، لشگر شیطان ناکام مانده است و قدرت هیچ اقدامی نداشته است. رمز موفقیت أمت ها و ملت ها در انسجام و اتحاد حول محور ولایت است. اگر این انسجام و اتحاد رخ دهد، لشگر شیطان نمی تواند کاری از پیش برد و نصرت الهی شامل انسان های وارسته و شیطان ستیز می گردد.

یکی از راهبردهای شیطان برای غلبه بر جبهه حق، ایجاد خوف و ترس در دل مردم است. مردمی که به سنت های الهی ایمان نداشته باشند و با محاسبات این جهانی و مادی زندگی خود را تصمیم بگیرند، هیچ گاه در میدان مبارزه با جبهه باطل پیروز نخواهند شد.


  • منتظر

نظرات  (۵)

سلام علیکم
احسنتم
بسیارعالی
استفاده کردیم...
پاسخ:
علیکم السلام
ممنونم از همراهی شما
  • علیرضا رحیمی
  • ممنون... اعوذ بالله من الشیطان الرجیم...
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون
    امام صادق علیه السلام فرمود:
    یا یحیی! من بات لیله لایعرف فیها امام زمانه مات میته جاهلیه؛
    ای یحیی! هر کس شبی به خواب رود و در آن شب در حالی که امام زمانِ خود را نشناخته بمیرد، به مرگ روزگار جاهلیت مرده است. بحارالانوار، ج ۲۳، ص ۷۸٫
    پاسخ:
    ممنونم
  • محمد آذرکار
  • به ظهور انشاءا... نزدیک شدیم و شیطان هم نفس های آخر خود را میکشد 
    پاسخ:
    ان شاالله ولی خب هرچی بیشتر به ظهور نزدیک تر میشیم شیطان هم بیشتر تلاش میکنه برای ایجاد مانع.
     روایت داریم وقتی ظهور اتفاق می افته که افراد شقی به بیشترین حد جنایت و شقاوت می رسند و افراد سعید هم همینطور به بالاترین حد سعادت و نیکویی
  • سربازکوچولو ...
  • سلام 
    ممنون 
    استفاده کردم
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضور شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی