ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

کلهم نور واحد

دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۰۷ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم

آشنایی ما شیعیان با امامان معصوم (علیهم السلام) مبتنی بر برخی عادات و رسوم شکل گرفته است. بیشتر مردم از بین 12 امام معصوم (علیهم السلام) تنها با امام علی (علیه السلام)، امام حسین علیه السلام، امام موسی کاظم (علیه السلامامام رضا (علیه السلام) و امام عصر (عجل الله تعالی) آشنایی و شناخت‌های کلی دارند و در هنگام توسلات و مشکلات دست به دامن این بزرگواران می‌شوند. گویی تنها امامان شیعه منحصر در این امامان عزیز هستند. این باور که به طور ناخواسته در بین ما شکل گرفته است سبب شده انگیزه‌ی بدست آوردن شناخت ویژه نسبت به دیگر امام معصوم (علیهم السلام) نیز کاهش یابد.

اما علی رغم این باور عرفی رایج، همه‌ی امامان معصوم (علیهم السلام) دارای مراتب عالیه‌ی کمال در عالم خلقت هستند. به عبارتی «کُلُّهم نورٌ واحدٌ» یعنی همه ایشان نور واحدی هستند که دارای کمالات و کرامات مقام امامت‌اند. اوصافی که در زیارت جامعه کبیره وارد شده است، تنها درباره امام علی (علیه السلام)، امام حسین (علیه السلام)، امام موسی کاظم (علیه السلام)، امام رضا (علیه السلام) و امام عصر (عجل الله) نیست. رزق و روزی مخلوقات بوسیله امام معصوم (علیه السلام) می‌رسد. مریض بوسیله امام معصوم (علیه السلام) شفا می‌یابد. اگر لحظه‌ای امام (علیه السلام) در عالم نباشد، جهان از هم می‌پاشد. امام (علیه السلام) تمام علوم و رویدادهای گذشته و حال و آینده با همه جزئیات آن آگاه است. امام (علیه السلام) برترین مخلوق خدای متعال از ابتدای خلقت است. همه‌ی این اوصاف درباره همه امامان معصوم (علیهم السلام) صادق است.

اگر در گوشه‌ای از عالم، شیعه‌ای دچار گرفتاری شود، امام (علیه السلام) می‌فهمد و غمگین می‌شود، اگر کسی درمانده شود امام (علیه السلام) به داد او می‌رسد. در قیامت مقام شفاعت در اختیار امام (علیه السلام) است. با این اوصاف همه‌ی امامان، امام هستند. و یکی از این امامان بزرگوار شیعه، حضرت امام صادق (علیه السلام) است. گاهی حتی اگر در روز شهادت یکی از این بزرگواران سوال کنیم که از سجایای اخلاقی این امام بزرگوار چه می دانید، حتی خیلی از مذهبیون هم اطلاعات خاصی ندارند و چقدر برای یک شیعه تاسف بار است...

بد نیست به جای وقت هایی که گاهی، در اینترنت هدر می دهیم و به مطالب غیر مفید اختصاص می دهیم ، به مطالعه در مورد امامان بپردازیم که با کوچکترین شبهه ای درباره ی آنها سردرگم نشویم.

 ببخشید چند روزی دسترسی به نت نداشتم. قرار بود این مطلب رو به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلام بنویسم.

  • منتظر

نظرات  (۳)

امام باقر(ع): ای عبدالحمید(واسطی)، آیا گمان می‌کنی کسی که خودش را وقف خدای عزّوجلّ کند، خداوند فرجی را برای او قرار نمی‌دهد؟! آری؛ به خدا قسم قطعاً و یقیناً خداوند برای او فرج و گشایشی قرار می‌دهد، خدا رحمت کند بنده‌ای را که خود را وقفِ ما گرداند، خدا رحمت کند بنده‌ای را که خود را وقفِ ما گرداند، خدا رحمت کند بنده‌ای را که امر ما را زنده بدارد.
کمال الدین باب ۵۵ ح ۲.
پاسخ:
ممنونم بسیار عالی بود
سلام علیکم
بسیار عالی
تشکر
پاسخ:
علیکم السلام
ممنون
  • ♥سرباز شیعه♥
  • عالی بود

    ممنون


    http://bankmazhabi.blog.ir/post/261
    پاسخ:
    ممنون از همراهی شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی