ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

عصر ظهور/2

پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۴۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

شیطان و حضور در صحنه های حساس تاریخی (1)

شیطان در لحظه‌های حساس تاریخ بشریت حضور دارد. هر چند برای شیطان انحراف یک یک افراد بشر مهم است ولی از این مهم‌تر ایجاد انحراف‌های کلان در مسیر بشریت است، زیرا انحراف افراد و انسان‌های معمولی، جزیی و دارای آثار جزیی و با شعاع کم است. اینکه فلان انسان معمولی منحرف شود، ضرری به مجموعه‌یانسان‌ها وارد نمی‌شود. اما اگر یک جامعه دچار انحراف شود، دیگر یک نفر و دو نفر نیستند که دچار گمراهی شده‌اند، بلکه گاهی بر اثر انحراف‌های اجتماعی هزاران نفر به انحراف کشیده می‌شوند.

شیطان به شدت محاسبه گر است و بر روی موضوعات کلان و دارای اثر اساسی سرمایه گذاری می‌کند. یکی از بهترین گزینه‌های برای ایجاد انحراف‌های کلان و بزرگ در جوامع ایجاد انحراف در رهبران و بزرگان آن جامعه است. این انحراف به دو صورت شکل می‌گیرد. اگر امیدی به منحرف کردن بزرگان و رهبران آن جامعه وجود داشته باشد، این راه را انتخاب می‌کند وگرنه به حذف فیزیکی آن‌هامی‌اندیشد و برای این امر برنامه ریزی می‌کند. در تاریخ پیامبران الهی، حضور شیطان به صورت ملموس قابل مشاهده است.

داستان لیلة المبیت یکی از این لحظه‌های حساس تاریخی است که شیطان با حضور در جمع قریش و مشرکین به آن‌ها پیشنهاد قتل پیامبر (ص) به صورت جمعی را می‌دهد؛ ولی آن شب أمیرالمومنین علی (ع) در جای پیامبر مکرم اسلام (ص) می‌خوابند و نقشه‌ی شیطان را نقش بر آب می‌کنند. شیطان از لحظه‌ی ولادت پیامبر اسلام (ص) احساس خطر کرده بود و ناله و فریاد سر داد. او می‌دانست با ظهور نبی خاتم (ص) در دنیا لشگر طاغوتی شیطان به ضعف و انحلال و اضمحلال دچار می‌شود، از همین روی برای جلوگیری از گسترش نور نبی خاتم (ص) به هر راهی دست زد.

ادامه دارد...

  • منتظر

شیطان

نظرات  (۶)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • مفید و گیرا
    سپاسگزارم.
    پاسخ:
    ممنون از همراهیتون
  • ....مسعود ....
  • ممنون
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون
    سلام علیکم
    یقینا همینطور است...
    تشکر
    پاسخ:
    علیکم السلام
    ممنون از همراهیتون
  • ♥سرباز شیعه♥
  • زیبا جادار مطمئن

    خیلی قشنگ

    ممنون
    پاسخ:
    ممنون از همراهی شما
    سلام دوست عزیز وبلاگ خوووبی دارین
    دنبال شدید شمام دوست داشتینن به من سر بزنین و قابل دونستین دنبال کنین خوشحال میشم
  • کارشناس پارت
  • منتظر درود
    مطلب عصر ظهور/2 شمارو مطالعه کردم بسیار مفید بود.
    من کارشناس فروش یه شرکت تبلیغاتی در زمینه چاپ هستم اگر روزی به ما نیاز داشتین خوشحال میشم کمکتون کنم
    این آدرس سایت ماست:
    www.partchap.com
    اینم شماره تماسمون:
    02188756411

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی