ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

عصر ظهور/ 3

شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۰۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

درس‌هایی از داستان لیلة المبیت و نقشه‌ی شیطان:

1.    هر گاه جمعی در مسیر خطا و انحراف گام گذارند، شیطان به یاری آن‌ها آمده و ایشان را در انجام دادن بدترین درجات و مراتب خطا کمک می‌کند. ایجاد عزم بر خطا و پیمودن مسیر شیطانی با امداد شیطان همراه است. شیطان چنان پیشنهادهایی ارائه می‌دهد که به ذهن احدی نمی‌رسد. شیطان به اراده‌هایی که در مسیر گمراهی و ظلمت متحد شده‌اند، کمک می‌کند. کمکی از جنس تشویق و تهییج و ارائه‌ی راهکارهای عجیب برای گمراهی بیشتر و حتی به میدان آوردن دیگر لشگریان خود از بین جن و انس. شیطان قدر لشگریان طاغوتی را می‌داند و سعی می‌کند لحظه به لحظه بر تعداد و قدرت آن‌ها بیافزاید.

2.   شیطان هر گاه احساس کند که حرکتی به گسترش نور الهی و تقویت لشگر ایمان کمک می‌کند و نتیجه‌ی آن تضعیف جریان طاغوت و لشگر شیطان است، به همه‌ی توان و قوا به صحنه می‌آید. شیطان به هیچ روی طاقت دیدن گسترش نور در فضای جامعه‌ی بشری را ندارد و برای امتداد تاریکی و ظلمت به هر کاری دست می زند.

3.  برای مقابله با نقشه های شوم شیطان، تنها اتصال به منبع نور الهی کارساز است. اراده های پولادین و استوار و خلل ناپذیر و ایمان های ناب و اعتقادهای راسخ به سنت ها و وعده های الهی است که می تواند کیدهای بزرگ شیطان را نابود و بی اثر کند. در واقعه ای چون لیلة المبیت که سخن از حذف منشاء و منبع نور ، یعنی وجود مبارک پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در میان است، تنها راه، حضور یک ولیّ بزرگ الهی چون امیرالمومنین علیه السلام است.

ادامه دارد...

  • منتظر

انتظار

ظهور

نظرات  (۴)

  • ♥سرباز شیعه♥
  • ماشالله

    ماشالله

    ماشاالله

    مثل همیشه بی نظیر

    یا اباصالح الهکنا ولاتهلکنا
    پاسخ:
    ممنونم
    یا اباصالح ادرکنا و لاتهلکنا
  • سیّد محمّد جعاوله
  • خوب  بود
    پاسخ:
    ممنونم
    سلام علیکم
    احسنتم
    یقینا همینطور است...
    شیطان هم در موقعی که برای گمراهی بشر سوگند خورد مخلصین را استثنا کرد

    پاسخ:
    علیکم السلام
    ممنونم از دقت نظر شما
  • رضا خسروخاور
  • دنبال کنید تا دنبال بشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی