ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

عصر ظهور/5

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

راهبردهای شیطان برای ایجاد انحراف در جبهه حق (1)

یکی از راهبردهای شیطان برای غلبه بر جبهه حق، استفاده از نقاط ضعف روحی، دنیا طلبی و شهوت‌ها است. انسان‌هایی که میل به دنیا و لذت‌ها و ثروت و جاه و مال دارند، در بزنگاه‌های حساس منفعت زودگذر خود را بر منافع کلان ترجیح می‌دهند و شکست‌های بزرگی برای جوامع خود رقم می‌زنند.

در صدر اسلام تجربه‌هایی دل سپردن به وسوسه‌های شیطانی دیده می‌شود. هنگام جنگ احد، مسلمانان جنگ را در حالی که به پیروزی حتمی ختم شده بود، از دست دادند و شکست خوردند. قرآن کریم در این باره می‌فرماید:

اِنَّ الَّذینَ تَوَلَّوا مِنکُم یَومَ التَقَی الجَمعانِ اِنَّمَا استَزَلَّهُمُ الشََّیطانُ بِبَعضِ ما کَسَبوا1؛  در جنگ اُحد، آن‌کسانی که نتوانستند طاقت بیاورند و دلشان در هوای غنیمت آن‌چنان تپید که فراموش کردند چه مسئولیّت حسّاسی در اختیار آن‌ها و برعهده‌ی آن‌ها است و جنگ پیروز را به جنگ مغلوب تبدیل کردند. پیامبر اسلام (ص) در جنگ احد دستور حفظ منطقه‌ی خاصی را به عده‌ای واگذار کردند تا دشمن از پشت شبیخون نزند. عده‌ای که مسئولیت حفاظت از آن نقطه را داشتند در لحظه‌های حساس جنگ، چشم به غنایم دوختند و تنگه را رها کردند و در پی جمع غنیمت برآمدند. در همین حین بود که دشمن از همان نقطه و از پشت سر جبهه اسلام حمله کرده و آن‌ها را غافلگیر نمود و جنگ را به نفع خود تمام کرد.

 اِستَزَلَّهُمُ الشََّیطانُ بِبَعضِ ما کَسَبوا2؛ یعنی این افراد قبلاً خطاها و نقاط ضعفی داشتند که شیطان از همان نقاط ضعف و حرص و طمع به مال دنیا استفاده کرد و موجب غفلت و شکست آن‌ها گردید. شیطان برای به انحراف کشیدن جوامع بشری بر روی نقاط ضعف انسان‌ها تمرکز می‌کند و از همان زاویه موجب سرافکندگی آن‌هامی‌شود.


منابع:

1.آل عمران، 155

2.همان

  • منتظر

نظرات  (۲)

سلام علیکم
بسیار عالی بود...
استفاده کردیم
تشکر
التماس دعا
پاسخ:
علیکم السلام
ممنونم از همراهیتون
  • ....مسعود ....
  • متشکرم
    پاسخ:
    ممنون از شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی