ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

عصر ظهور/6

پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۸ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

راهبردهای شیطان برای ایجاد انحراف در جبهه حق (2)

یکی دیگر از راهبردهای شیطان برای غلبه بر جبهه حق، ایجاد خوف و ترس در دل ایشان است. افرادی که دارای سستی و ضعف در ایمان هستند، به سرعت گرفتار خوف و ترس می‌شوند. قرآن در این باره می‌فرماید: إنما ذلکم الشیطان یخوف أولیائه فلاتخافوهم و خافون إن کنتم مؤمنین (آل عمران: 175) و الشیطان یعدکم الفقر و یأمرکم بالفحشا (بقره: 268)

همانطور که در مطلب قبلی گفته شد، شیطان از نقاط ضعف انسان برای فریب دادن و گمراه کردن او استفاده می‌کند. یکی از این نقاط ضعف، احساس ترس و خوف است. انسان‌های ضعیف سریع دچار ترس می‌شوند. ترس از فقر، ترس از کشته شدن، ترس از شکست و پیروز نشدن، ترس از دست دادن جان و مال، ترس از دست دادن موقعیت، و انواع و اقسام دیگر ترس.

شیطان بر اساس شرایط انسان‌های مختلف می‌کوشد ترس‌های گوناگونی را در مقابل آن‌ها ترسیم کند؛ و دائماً به آن‌ها گوشزد کند اگر گام در مسیر حق بگذارید، دچار فقر، شکست، کشته شدن و دیگر سختی‌ها و دشواری‌هامی‌شوید. برای مثال می‌توان به صحنه‌ای از جنگ بدر و نیز داستان کربلا اشاره کرد. در هر دو مورد تعداد لشگریان اسلام و جریان حق بسیار کم بود. شیطان از همین راه وارد شد و به افراد می‌گفت با این تعداد کم قطعاً از بین خواهید رفت، کشته خواهید شد، شکست می‌خورید. انسان‌های سست عنصر که تنها بر روی متغیرهای مادی حساب باز می‌کنند از این هشدارها و اعلام خطرها دچار ترس و تزلزل می‌شوند و از مسیر حق عقب می‌نشینند. همانطور که شب عاشورا عده‌ای از ترس کشته شدن، عده‌ای از ترس فقیر شدن زن و فرزند، عده‌ای از ترس شکست و... شبانه از صحنه گریختند.

کسی که به وعده‌های الهی و نصرت و یاری و امداد خدای متعال ایمان دارد، از این همه فریب شیطان نمی‌هراسد و ترس به دل راه نمی‌دهد و محکم و استوار گام برمی دارد.

  • منتظر

نظرات  (۶)

  • سید مهدی سید مهدی
  • سلام
    ممنون از نشر حقایق . خسته نباشین دوست خوب
    استفاده کردم. خدا خیرتون بده
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از همراهی شما
  • ....مسعود ....
  • ممنون
    پاسخ:
    ممنون از همراهیتون
  • ♥سرباز شیعه♥
  • ممنون و متشکر

    آفرین
    پاسخ:
    ممنون از حضور همیشگی شما
  • محمد آذرکار
  • بسیار استفاده کردیم ، ممنون.
    پاسخ:
    ممنون از حضور شما
    خیلی زیبا و خوب بیان کردید
    تشکر
    یاعلی
    پاسخ:
    ممنون از همراهیتون
  • سربازکوچولو ...
  • ممنون استفاده کردیم
    یاعلی
    پاسخ:
    ممنون از همراهی شما
    یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی