ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

کنکور زندگی

جمعه, ۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۳۴ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

یه عده از کنکوری های امسال خیلی ناراحت بودند و می گفتند اصلا فکر نمی کردیم که فرصت یک ساله ای که برای درس خوندن داشتیم اینقدر زود تموم بشه. فکر می کردیم یکسال خیلی زیاد و هنوز وقت داریم اما تا چشم بر هم گذاشتیم، این یکسال هم گذشت.

دقیقا مثل بعضی از ما که فکر می کنیم فرصت زندگی خیلی زیاده و حالا حالاها وقت داریم و هر روز تلاش کردن، برای پر کردن سبد آخرت رو به روز بعد موکول می کنیم، غافل از اینکه تا چشم به هم بزنیم عمر هم تموم شده و نه تلاشی برای آخرت کردیم و نه آذوقه ای جمع کردیم و نه تلاشی برای آمدن امام عصرمان کردیم.

پیامبر گرامی اسلام می فرمایند:

انسان، در روز قیامت، قدم از قدم برنمى ‏دارد، مگر آن که از چهار چیز پرسیده مى‏ شود: از عمرش که چگونه گذرانده است، از جوانى‏ اش که چگونه سپرى کرده، از ثروتش که از کجا به دست آورده و چگونه خرج کرده است و از دوستى ما اهل بیت [پیامبر صلى‏ الله ‏علیه ‏و ‏آله]1.

چرا طوری رفتار نکنیم که اگر از ما پرسیدند عمر خود را چگونه گذراندید بتوانیم پاسخی مناسب بدهیم و بگوییم عمر خود را در راه تلاش برای بیرون آوردن امام عصر خود از دوران غیبت ، صرف کردیم.

کاش در کنکور زندگی قبول شویم...

منبع:

1.
امالی(صدوق) ص39 - خصال ج1 ، ص 253، ح 125: لا تَزولُ قَدَما عَبدٍ یَومَ القیامَةِ حَتّى یُساَ لَ عَن اَربَعٍ عَن عُمُرِهِ فیما اَفناهُ وَ عَن شَبابِهِ فیما اَبلاهُ وَ عَن مالِهِ مِن اَینَ اَ کتَسَبَهُ وَ فیما اَ نفَقَهُ وَ عَن حُبِّنا اَهلَ البَیتِ

نظرات  (۵)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • احسنت
    پاسخ:
    ممنونم
  • ♥سرباز شیعه♥
  • خدا قوت فرمانده

    ممنون

    دمتون گرم
    پاسخ:
    فرمانده؟؟؟
    ممنون از همراهی شما
    بسیار عالی
    در ضمن شما دنبالیده شدید ما رو بدنبالید 
    پاسخ:
    ممنون
    شما هم دنبال می شوید
    من دوتا سوال اول رو باید بگم درس میخوندم و امتحان میدادم.همین
    واقعا علاوه بر کنکور که نفهمیدم چطوری رسید نوجوونی هم نمی دونم کی تموم شد و وارد جوونی شدیم.عمر با وجود تمام سختی ها و تلخی هاش زود گذشت.
    موفق و مانا باشید
    یاعلی
    پاسخ:
    البته فکر نمی کنم خیلی منظورشون از اون سوال ها این بوده باشه این سوال بیشتر به رویه ی زندگی اجتماعی و فردی ما اشاره می کنه.
    بله خیلی زوووود میگذره
    ممنونم
    یاعلی
    سلام علیکم
    بسیار عالی بود...
    کنکور غیبت از سخت ترین کنکور هاست به این راحتی ها دل سالم نمی توان از غیبت کبری به در برد... باید خیلی درس خواند
    قبول شویم ان شاءالله...
    پاسخ:
    علیکم السلام
    ممنونم
    بله باید خیلی درس خواند البته الان دیگه وقت امتحانه درس هامونو تا الان باید میخوندیم . الان وقتیه که باید دید چه می کنیم؟ قبول می شیم و میتونیم اماممون رو برگردونیم یا رد میشیم و اماممون قسمت نسل های بعدی میشه؟
    ان شاالله که به حق خوب های عالم ما هم قبول بشیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی