ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

بهترین الگو

يكشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم

گاهی وقتی صحبت از الگو بودن امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها می شود، برخی می گویند مگر همسران ما مثل این دو بزرگوار معصوم هستند که انتظار داشته باشند ما هم برای آن ها بی عیب و نقص باشیم.
این حرف یک مغالطه و بسیار اشتباه است. پاسخ های زیادی به این سوال داده می شود. اما من به چند مورد اکتفا می کنم.
اولا که هر کسی برای آرامش و آسایش زندگی کارهایی رو حاضره انجام بده. حتی اگر مدتی برای او سخت باشه اما اگر بداند که آرامش زندگی اش تضمین می شود، این سختی ها را به جان می خرد. چه برسد به این که بداند بابت خیلی از کارهای او در خانه پاداش های بزرگی خواهد گرفت. امام صادق علیه السلام می فرمایند:
هر زنی که به شوهرش مقداری آب دهد، برای او بهتر از عبادت یک سال است که روزهایش روزه باشد و شب هایش عبادت کند . و خداوند به جای هر مقدار آبی که به شوهرش بنوشاند، شهری در بهشت برایش می سازد و شصت گناهش را می آمرزد1.
همچنین رسول گرامی اسلام می فرمایند:
مردى که به  زن خود در خانه کمک کند، خدا ثواب یک سال عبادتی را که روزها روزه باشد و شبها به قیام و نماز ایستاده باشد به او می‌دهد2.
ثانیا خوب بودن معمولا خیلی راحت تر از این است که بخواهیم دائما اشتباهات رو جبران کنیم و دائما عذرخواهی کنیم.
ثالثا چطور وقتی الگوی برخی، بازیگران یا ... هستند نمی گویند: مگر شرایط ما کاملا مثل اون فرد هست که مثل او باشیم؟ آیا فقط وقتی پای الگو های مذهبی به بحث باز می شود باید شرایط ما برابر باشد؟ (در حالیکه خیلی از اون بازیگران هم مشکلات عدیده ای دارند و خیلی ها از زندگی های اونها بی خبر هستند)
رابعا اگر ما وظیفه ی خودمون رو به بهترین شکل انجام بدیم، در اکثر موارد (بجز برخی موارد استثنا) همسرمون هم تلاش می کنه که برای ما بهترین باشه. (البته در این مورد برای اینکه یک طرف سرخورده نشه، صحبت کردن دو طرف و هماهنگ بودنشون برای الگو گرفتن از زندگی ائمه علیهم السلام بهترین راه هست)
و آخرین نکته این است که کسی از اعتماد به ائمه علیهم السلام ضرری نکرده، پس اگر بعضی جاها تحمل نداریم یا از سختی ها فرار می کنیم به این فکر کنیم که رضایت حضرت ولی عصر علیهم السلام در این است که زندگی های ما با تبعیت از بهترین الگوها شکل گرفته باشد ، چرا که ما هستیم که قرار است نسل آینده را تربیت کنیم و جامعه ی اسلامی را استحکام ببخشیم.
در پست های بعدی درباره ی سبک زندگی فاطمی و علوی بیشتر صحبت می کنیم.

منابع:
1.
وسائل الشیعة، ج 14، ص 123:ما من امراة تسقی زوجها شربة من مآء الا کان خیرا لها من عبادة سنة صیام نهارها وقیام لیلها ویبنی الله لها بکل شربة تسقی زوجها مدینة فی الجنة وغفر لها ستین خطیئة
2. جامع الأخبار ص: 103-102:...مِنْ رَجُلٍ یُعِینُ امْرَأَتَهُ فِی بَیْتِهَا إِلَّا کَانَ لَهُ بِکُلِّ شَعْرَةٍ عَلَى بَدَنِهِ عِبَادَةُ سَنَةٍ- صِیَامٍ نَهَارُهَا وَ قِیَامٍ لَیْلُهَا

نظرات  (۱۰)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • احسنت

    پاسخ:
    ممنونم
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    ***** *** این قسمتایی که هایلایت می کنی خوندنش برای من خیلی سخت میشه. نمی دونم مشکل از لپ تاپ منه یا همه این مشکلو دارن؟!
    پاسخ:
    سلام
    من به خاطر جذاب شدن و توجه مخاطب این کار رو می کنم اگه اذیت می شید از این به بعد دیگه هایلایت نمی کنم.
    عالی بود
    یاعلی
    پاسخ:
    ممنونم.
    یاعلی
    سلام

    شکر از لطف شما

    مطالب شهدا شیرین است و ما فقط منتشر کننده ایم!

    راستی این روایات و متن آنها را که به صورت مستند در انتهای مطالب وبلاگ می نویسید از جای خاصی تهیه می کنید. مثلا از نرم افزاری یا سایتی ...

    سوالی بود .

    موفق و سربلند باشید
    پاسخ:
    سلام
    گاهی از کتاب ها ، گاهی از نرم افزار جامع الاحادیث گاهی هم تو نت سرچ می کنم و پیدا می کنم.
    ممنونم از حضور گرمتون
    سلام علیکم
    احسنتم... خامسا این که نشد دلیل ما هم آمده ایم به عصمت برسیم یعنی کاملا گناهان را ترک کنیم... معصوم نیستیم اما باید بشویم...
    بهانه چرا؟
    پاسخ:
    علیکم السلام
    ممنونم از خامسا واقعا همینطوره
  • محمد رضا فرزین
  • سلام استفاده کردیم خیلی عالی بود
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم از حضورتون
    زندگی این دوبزرگوار واقعا جای کار داره. و به نظرم در موردش کم گذاشته شده. اونم زندگی ای که بعد از فوت پیامبر روی آرامش ندید و در زمان حیات پیامبر هم مدام درگیر تلاطم تبلیغ اسلام بود، اما همچنان در ایده آل ترین حالت یک زندگی مشترک باقی موند.
    پاسخ:
    سلام
    بله همینطوره در سخت ترین شرایط، ایده آل ترین زندگی
  • ✿✿سرباز شیعه✿✿
  • ممنون

    خیلی زیباست
    پاسخ:
    ممنون از همراهی شما
    سلام

    وبلاگتون خیلی خوشگله

    متشکرم

    قالبش قشنگه
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    بسیار مفیده 
    پاسخ:
    ممنونم از حضورتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی