ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

تربیت غربی

جمعه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۱۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

تو اقواممون خونواده ای هستن که وضعیت حجابشون اصلا مناسب نیست. این خونواده یه دختر 5 ساله دارن که یه مدت از مادرش خواهش می کرد که اجازه بده روسری و چادر سرش بپوشه. اما مادرش دائم مسخره ش می کرد و می گفت لازم نکرده. طبیعتا بعد از یه مدت این علاقه تو بچه کاملا فروکش کرد و تبدیل شد به علاقه به عدم پوشش و پوشیدن لباس های نامناسب!

اگه از همین بچگی بچه هامون رو با این سبک های غربی (که هیچ ربطی به فرهنگ ایرانی اسلامی ما نداره) تربیت کنیم، هیچ تضمینی وجود نداره که چند سالِ دیگه بتونیم اون رو مهار کنیم. اگه از حالا به بهانه ی اینکه نمیخوام بچه رو محدودش کنم ذائقه ی بچه رو به فرهنگ مبتذل غرب عادت بدیم، در سال های آینده نباید انتظار داشته باشیم که دختر یا پسرمون رفتارهای نرمال و متعادل  طبق فرهنگ جامعه انجام بده.

امام امیرمؤمنان على علیه السلام: جز این نیست که دل نوجوان همچون زمین میان تُهى است؛ هر چه در آن افشانده شود، همان را مى پذیرد1.

سعی کنیم طوری رفتار نکنیم که بعدها پشیمان و ناراحت بشیم. اگر از حالا بچه ها رو به فرهنگ بی بند و بار و بی اعتقاد غربی عادت بدیم، بعدا بچه هامون هیچ پشتوانه اعتقادی نخواند داشت و این مصیبت بزرگی است.



منبع:

1.نهج البلاغه، نامه 31:  إِنَّما قَلْبُ الْحَدَثِ کَالْأَرْضِ الْخالِیَةِ مآ أُلْقِىَ فیها مِنْ شَىْ ءٍ قَبِلَتْهُ ...

  • منتظر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی