ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

با امام حسین علیه السلام تا کجا؟

دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۰۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از سوال هایی که گاهی برای ما پیش میاد این هست که ما تا کجا با امام حسین علیه السلام همراهی می کنیم؟ آیا مثل شهدا طوری در جهاد اکبر بر نفسمون پیروز شدیم که دیگر به راحتی در میدان نبرد از جان خود می گذریم؟ آیا واقعا تا پای جان برای امام علیه السلام ایستاده ایم؟

http://www.askdin.com/gallery/images/378/1_labbaik.jpg

برای پاسخ دادن به این سوال باید به نفس خود مراجعه کنیم، اگر واقعا در خفا هم حسینی زندگی می کنیم و فقط رضایت مولا برای ما مهم است که خوشا به سعادت ما.

اما اگر فقط در ظاهر از آقا دم می زنیم و در باطن به راحتی به وسوسه های شیطان لبیک می گوییم باید بیشتر بر روی نفس خودمون کار کنیم. باید نفسمون رو تربیت کنیم تا به راحتی گرفتار وسوسه ها نشود.

اتفاقا گاهی هم خیلی راحت گرفتار نمی شویم، اما دشمن هم دشمن قَدَری است ، تمامی نقاط ضعف ما را می شناسد.

باید خود را تقویت کنیم. دعاها را مثل داروهای تقویتی در وجودمون تزریق کنیم و با آن ها اُنس بگیریم. در کنار این داروهای تقویتی باید تمرین ولایتمداری کنیم.

امتحانی که برای خیلی از افراد شاخص جامعه افتاد و برخی قبول شدند و برخی هم با وضعیت بدی در این امتحان شکست خوردند.

اگر در مقابل نایب امام عصر قد علم کنیم، نباید انتظار داشته باشیم که به ندای امام معصوم علیه السلام لبیک بگوییم.

ان شاالله که ما از کسانی نباشیم که از امتحان ولایتمداری سرشکسته بیرون بیاییم.



  • منتظر

نظرات  (۴)

تچه سوال سختیه. من واقعا چیزی از خودم نمی دونم.
پاسخ:
گاهی تو مدارس از بچه ها می پرسیم اولش میگن تا پای جان !!! بعد یکمی که جلوتر میریم خودشون میگن ما حتی حاضر نیستیم تو محرم از موبایل و بعضی کانال هامون بگذریم.... و اینجاست که براشون بعضی بحث ها رو باز میکنیم که از همین جا شروع کنید به خاطر امام حسین علیه السلام .
 برای خودمون هم تلنگر خوبیه که از حرف تا عمل خیلی فاصله ست...
  • علیرضا رحیمی
  • برای در کنار امام ماندن بیش از شجاعت به ایمان قوی نیاز است...
    پاسخ:
    کاملا درسته
    ان شاالله که ایمانمون قوی بشه
    رهبر معظم انقلاب : عبرت آن اسـت که انسان نگاه کند و ببیند چطور شد حسین‌بـن‌علی علیه‌السّلام- همان کودکی که جلوِ چشم مـردم، آن همه مـوردِ تجلیلِ پیغمبر بود و پیغمبـر درباره‌ی او فـرمـوده بـود: «سیّدشباب اهل الجنه»؛ سرور جوانان بهشت -
    بعد از گذشت نیم قرن از زمان پیغمبر، با آن وضعِ فجیع کشته شد؟!
    اللّهمّ عجّل لولیک الفرج...
    پاسخ:
    ان شاالله که ما از یاری کنندگان دین پیغمبر خدا باشیم.
    ممنونم از همراهیتون
    اللهم عجل لولیک الفرج
    سلام عزیزان اینکه ما تا کجا با امام حسین هستیم جواب این است از عرفات تا سرزمین کربلا حال آیا ما تا روز عاشورا هستیم این به حال ما ربط پیدا می‌کند یعنی اگر از محرم پارسال تا این محرم با امام حسین بودیم من قول به همه میدهم ما را جزو یاران امام حسین قرار میدهند مثل آن دو برادر یکه هر ساله از فرانسه می آمدند ایران وآخر هم در مسجد ارگ سوختن زیر آتش می گفتن یا حسین ، تو را به خدا ذکر یا حسین را فراموش نکنید توی خونه توی خیابان توی محل کار روزی ۱۰۰بار را بگویید. التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    تشکر از حضورتون 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی