ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

اشتباهات ما را به پای دین ننویسید

سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۴ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

دیروز با یکی از دوستان مشغول صحبت بودم که شروع کرد به گلایه کردن از قشر به ظاهر مذهبی. میگفت طرف پیرهن مشکی برای امام حسین علیه السلام پوشیده و صدای مداحی ضبطش رو بلند کرده اما خیلی راحت بقیه پول کرایه رو نمیده یا اینکه گرون تر از حد معمول پول می گیره یا اینکه اصلا اخلاق ندارند و با مردم درگیر میشن یا موردهای مشابه و می گفت اینا برن یکمی سیره امام حسین علیه السلام رو مطالعه کنند اصلا لازم نیست مشکی بپوشن و...

راستش رو بخوام بگم خیلی ناراحت شدم؛ گاهی رفتارهای نادرست ما باعث بدبین شدن افراد به دین میشه. باید طوری روی خودمون کار کنیم که وقتی مردم ما رو می بینند جذب دین بشن نه اینکه اولین جمله ای که به ذهنشون برسه این باشه که: همه ی مذهبی ها همینطوری هستن.

البته اکثر افراد مومن و مقید، انسان های پاک و بسیار خوبی هستند اما برخی افراد که ظاهری مذهبی دارند اما اعقاد قوی ندارند، خیلی به چشم می آیند. مخصوصا که خیلی ها منتظر هستند که از مذهبی ها ایراد بگیرند و همه چیز را به پای دین آن ها بنویسند.

یکی از بهترین دروسی که از قیام امام حسین علیه السلام میتوان گرفت این است آن حضرت، عبودیت را به حدّ اعلای آن به رخ همه کشیدند. ایشان از جان و امنیت خود و تمام خانواده ی خود گذشتند و همه را به زیباترین وجه ممکن در راه خدا فدا کردند.

اگر از قیام عاشورا همین پاگذاشتن روی نفس را بیاموزیم برای دنیا و آخرتمون کافی است.

بهتره که تو این ماه محرم تمام تلاش خودمون رو بکنیم تا بهتر روی سیره و زندگی امام حسین علیه السلام تمرکز کنیم و خودمون رو شبیه به ایشون کنیم تا کسی نتونه به خاطر اشتباهات ما به دینمون ایراد بگیره.


http://shiagraph.shafaqna.com/index.php/fa/fa-graphic/fa-pattern/fa-floral/image.raw?view=image&type=img&id=5930

  • منتظر

نظرات  (۲)

  • ....مسعود ....
  • بله متاسفانه همینطوره
    پاسخ:
    متاسفانه
    ممنونم از همراهیتون
    سلام
    تذکر خوبیه و لازمه 
    اما اونهایی که ایراد می گیرن غالبا خودشونم بی عیب نیستند و در جای دیگه نواقص اونها هم باعث آزار دیگران میشه.
    می بری مال مسلمان و چو مالت ببرند 
    بانگ و فریاد برآری که مسلمانی نیست!
    اما به هر حال از نظر قشر مذهبی ایراد افراد بجاست و ما باید تا جایی که می تونیم سعی کنیم حداقل در این ایام عزاداری حقوق دیگران را رعایت کنیم.
    هرچند که اگر همه چنین باشیم که می شود جامعه امام زمانی ! و ما آرزومونه که چنین جامعه ای داشته باشیم.
    حالا اگه یه کم به خودشون زحمت بدن و این حرف ها را به خود اون افراد بزنند خیلی بهتره ، مثلا به راننده ای که گرون گرفته نه به اونی که قانعه و یا به مسافرای دیگه !!!

    اگر دل های شما با هم یکی بود ظهور ما اینقدر به تاخیر نمی افتاد! حضرت مهدی (عج) 

    اللهم عجل لولیک الفرج 
    پاسخ:
    سلام
    بله همینطوره معمولا افرادی که خیلی خودشون هم بی عیب نیستند از مذهبی ها خیلی ایراد میگیرن اما اینکه ما هم سعی کنیم بهونه دستشون ندیم خیلی خوبه.
    بالاخره از یه جایی باید شروع کنیم و خودمون جامعه مون رو امام زمانی بکنیم.
    حدیث حضرت مهدی علیه السلام بسیار متاثر کننده است ))))))))):
    آمین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی