ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

بدتر از بد

چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۰۴:۴۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

معمولا وقتی کار بدی انجام می دیم بعدش خیلی عذاب وجدان می گیریم و ناراحت می شیم،بسته به درجه بدی کارمون حتی گاهی چند روز هم درگیر اون فعل اشتباهمون هستیم و دائم نگران از عکس العمل ها و اتفاقات بعد از اون.


http://s5.picofile.com/file/8115922226/%DA%AF%D9%86%D8%A7%D9%87_%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87.jpg

رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلّم می فرمایند:

چهار چیز در گناه از خود گناه هم بدتر است:

1. کوچک شمردن گناه

2. افتخار کردن به گناه

3. شادمانی کردن به گناه

4. اصرار بر گناه1.

گاهی باخودمون میگیم بابا من که کاری نکردم کار من در مقابل اون کسی که اختلاس میلیاردی میکنه چیزی نیست یا اینکه بیشتر در گناه پیش میریم و خودمون رو زرنگ و باهوش میدونیم که به راحتی تونستیم گناهی انجام بدیم که دیگران ازش باخبر نشدن اما اینها فقط زنجیرهای شیطان هستند که دست و پای ما رو محکم تر می بندن و ما رو بیشتر به سمت گمراهی میکشانند.

اگه همیشه موقع انجام یه کاری اون رو با معیار رضایت امام حاضر و ناظرمون بسنجیم ، احتمالش خیلی کمتره که گناه کنیم. اگه واقعا به این ایمان داشنه باشیم که پرونده اعمالمون رو دائما به امام زمان علیه السلام عرضه می کنند احتمالش خیلی کم میشه که حاضر بشیم گناه کنیم. کاش بتونیم سر عهدی که بستیم بمونیم. نکنه کاری کنیم که مانع ظهور حضرت ما باشیم.

ان شاالله که هیچ وقت کاری نکنیم که قلب مقدس اماممون از ما رنجیده خاطر بشه.

منبع:

1.مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج 11، ص 349: أربعةََ فی الذنب شرُُ من الذَّنب، الإستحقارُ و الإفتخارُ و الإستبشارُ و الإصرار.

نظرات  (۳)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • احسنت
    خدا خیرتان دهد
    پاسخ:
    ممنونم
    کوچک شمردن گناه خیلی بده اما زیادی بزرگ شمردنش هم باعث میشه ادم امیدش رو از دست بده که اینم یه گناه دیگه است.بهتره متعادل نگاش کنیم:(
    عکس نوشته یه قسمتیش هست میگه: مگر صدای گریه ی امامشان را نمی شنوید؟
    اون خیلی درد داره خیلی.
    موفق و  مانا باشید
    یاعلی
    پاسخ:
    دققیا همینطوره امیرالمومین علیه السلام هم می فرمایند خیر الامور اوسطها. همیشه رعایت تعادل بهترین کاره. نه انقدر باید گناه رو کوچک شمرد که دائم به سمتش رفت نه اونقدر بزرگ که دیگه از همه ی اعمالش ناامید بشه و بگه حالا که من اینقدر گناهکارم و بخشیده نمیشم پس بازهم به سمت گناه بره.
    بله خیلی درد داره...
    ممنونم از همراهیتون
    یاعلی

  • سیدمحمدمهدی زیدی
  • متشکرم
    پاسخ:
    ممنونم از همراهیتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی