ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

نقطه ضعف

چهارشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

مدتیه سریالی از تلویزیون پخش میشه، که داره ایمان یک پیرمرد خیلی مومن رو که تا به حال حتی دروغ هم نگفته به چالش میکشه. شیطان برای هر کسی طور خاصی ظهور میکنه، برای هر کسی نقطه ضعفش رو نشونه می گیره. تو این سریال هم از طریق فرزندش داره ایمان اون پیرمرد رو ازش میگیره طوری که حاضره به خاطر پسرش دروغ بگه و حق رو ناحق کنه. خداوند در آیه 28 سوره انفال می فرماید: و بدانید که اموال و فرزندان شما وسیله آزمایش اند و نزد خدا پاداشى بزرگ هست1.

اگه خودمون رو درگیر مال و فرزند کنیم همون ها برامون آزمایش هایی میشه برامون که شاید نتونیم از اون آزمایش ها راحت بیرون بیایم.

امام علی علیه السلام می فرمایند: هرگاه خداوند سبحان، بنده ای را دوست بدارد، دارایی را مورد نفرتش قرار می دهد و آرزوهایش را کوتاه می گرداند2.

امشب داشتم به این فکر می کردم که اگه ما مورد آزمایش قرار بگیریم چه عکس العملی خواهیم داشت؟

داشتم فکر می کردم که کاش هر چند وقت یک بار خودمون رو باید محک بزنیم و خودمون رو در موقعیت آزمایش ها قرار بدیم. باید تمام تلاشمون رو بکنیم که از آزمایش های الهی سرافکنده بیرون نیایم.

البته به نظر من حتی ایمانمون رو هم باید از خود خدا بخواهیم. خوبه که زیاد تو نمازها و بعد نمازها ازخدا درخواست کنیم که ما رو تنها نگذاره . الهی لاتَکِلنی اِلی نَفسی طَرفَةَ عیناََ اَبدا


http://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/13151023_1261800397183129_787006858_n.jpg?ig_cache_key=MTI0Njg4NzUyNDAyODUyMTUyOQ%3D%3D.2


منابع:

1.انفال 28: وَاعْلَمُوا أَنَّما اَمْوالُکُمْ وَاَوْلادُکُمْ فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللّهَ عِنْدَهُ اَجْرٌ عَظیمٌ

2.غررالحکم ، ص4110: إذا أحب الله سُبحانه عَبدا بغض الیه المال و قصِّر منه الآمال

نظرات  (۷)

چه فیلمی هست؟!
یاد میوه ممنوعه افتادم. اونم جالب بود شروعش! یا او یک فرشته بود..
پاسخ:
ماه و پلنگ
بله اون ها هم فیلم های جالبی بودن.
مفید بود ممنون
پاسخ:
ممنون از حضورتون
  • سیّد محمّد جعاوله
  • استفاده کردم
    متشکرم.
    پاسخ:
    ممنونم از همراهیتون
    سلام علیکم
    بسیار عالی و آموزنده
    تشکر
    التماس دعا
    پاسخ:
    علیکم السلام
    ممنونم از لطف شما
    محتاجیم به دعای خیر شما
    سلام ،
    دوتا مقاله جدید توی وبلاگ جدیدم براتون اماده کردم حتما سر بزنید و بخونید ممنون !

    اموزش سئو کردن پست های وبلاگ : https://goo.gl/jeYAr2

    تاثیر گوگل پلاس در سئو : https://goo.gl/Rx0aMG
    پاسخ:
    سلام
    خدمت می رسم
    سلام
    تشکر
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم از حضور شما
    بله خیلی فیلم جالب و زیباییه ما هم دنبالش میکنیم تقریبا:)
    فکر کنم من کلا در معرض امتحان های الهی هستم دیگه نیاز به این که خودم بخوام خودم رو در معرض امتحان قرار بدم نیست:) فکر کنم همش هم روسیاه بیرون اومدم:((
    یاعلی
    پاسخ:
    همه ی ما همیشه در معرض امتحان ها هستیم. به هر حال باید اینطرف یه امتحانی بدیم که بر اساس نمره قبولیش اون دنیا وضعیتمون مشخص بشه.
    ان شاالله شیعیان امیرالمومنین علیه السلام همیشه از امتحان ها سر بلند بیرون میان، بالاخره باید یه فرقی بین شیعه و غیر شیعه باشه...
    ان شاالله که از شیعیان حقیقی اون حضرت باشیم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی