ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

شب و روز جمعه

جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۵۶ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

بین روزهای هفته جمعه ها از شرافت و قداست خاصی برخوردار هستند. برای ما شیعیان هم جمعه مفهموم مخصوصی دارد. جمعه ها برای ما بوی دلتنگی و انتظار می دهد.

این روز انقدر با فضیلت و پر برکت است که اعمال فراوانی برای آن ذکر شده1. البته جمعه ها چون روز تعطیل ما هست معمولا به گردش و تفریح یا رسیدگی به کارهای عقب افتاده می گذره و شاید خیلی وقتی برای انجام اعمال عبادی نداشته باشیم. اما گاهی انجام دادن بعضی کارهایی که خیلی هم از ما وقتی نمی گیره ، باعث جمع کردن ثواب های زیادی برای ما میشه. مثلا یکی از پر فضیلت ترین اعمال روز جمعه صلوات فرستادن هست. میتونیم در حال انجام کارهامون یا در گردش و تفریح آروم آروم صلوات بفرستیم. گاهی شیطان با تلقین خستگی و بی حوصلگی و کلافگی ما رو از هر کاری منصرف میکنه، این تلقین ها معمولا در غروب جمعه خیلی روی همه مون جواب میده. وقتی دائم به خودمون تلقین کنیم که الان غروب جمعه ست و دلمون گرفته و حوصله نداریم و... در این صورت معمولا حوصله انجام هیچ کاری رو هم نداریم اما اگه با خوندن دعا و نماز و ذکر به جنگ این بی حوصلگی بریم ان شاالله هم باعث نشاط روحی میشه و هم توشه ای برای آخرت و هم ضربه ای به شیطان و درهم شکستن مکر او.

http://saeidrezaei25.persiangig.com/image/%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%AB/%D8%B4%D8%A8%20%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87/kanoon-basirat.blogfa.com.jpg

چه خوبه که در جمعه ها که برای ما رنگ و بوی انتظار داره ، خودمون رو واقعا شبیه به منتظران واقعی نشون بدیم و تمام تلاشمون رو برای تموم کردن این غیبت کبری انجام بدیم.


1.برای اطلاع از اعمال روز جمعه کلیک کنید.

نظرات  (۲)

  • یـک مـعــلـم . .
  • اللهـم صل علی محمدوآل محمـدوعجل فرجهم . .

    ممنون به خاطراین یادآوری نیکو و بجا
    پاسخ:
    ممنون از همراهی شما
  • ❤منتـــظر المهدی 313❤
  • بسیارعالی
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی