ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

پیشرفت علم پس از ظهور

جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۵۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

http://mahdibiya110.persiangig.com/53-%5Bmahdibiya.ir%5D.jpg

داشتم روایات مربوط به آخر الزمان رو میخوندم. شاید اگه پنجاه سال پیش کسی این روایات رو میخوند هنوز متوجه خیلی چیزها نمی شد و با خودش می گفت آخه مگه میشه؟ اما الان با این سرعت پیشرفت علم ما خیلی راحت می تونیم این روایات رو درک کنیم.

امام صادق علیه السلام می فرمایند: در زمان ظهور قائم علیه السلام یک مومن در شرق عالم است و برادر خود در غرب عالم را مشاهده می کند و او هم برادرش را در شرق عالم مشاهده می کند1.

الان ما این حرف رو راحت باور و درک می کنیم چون انواع نرم افزارهای ارتباطی رو دیدیم و استفاده کردیم، اما خواندن این روایت در پنجاه یا صد سال پیش امری کاملا غیر ممکن و غیر قابل باور بود.  این پیشرفت علم برای ما امری کاملا محسوس و ملموس است طوری که هر روز خبری جدید از اختراع و کشفی جدید در اخبار می شنویم و این در حالیست که در این راستا امام صادق علیه السلام فرمود: علم و دانش، بیست و هفت حرف است و همه آن چه پیامبران آورده اند، تنها دو حرف آن است و مردم تاکنون جز با آن دو حرف، آشنایی ندارند و هنگامی که قائم ما قیام کند، بیست و پنج حرف دیگر را بیرون آورده، آن را میان مردم نشر و گسترش می دهد2.

البته یکی دیگر از نکاتی که در روایات قابل توجه است این نکته است که هر چقدر این علم پیشرفت می کند در زمان حکومت حضرت مهدی علیه السلام اخلاقیات هم به رشد و کمال می رسند. 

ان شاالله که هرچه زودتر دوران غیبت پایان پیدا کند و ما هم زندگی در دوران امام معصوم علیه السلام رو تجربه کنیم.

منابع:

1.بحارالانوار، ج52، ص 391

2.همان ، ص 326 و خرائج، ج2، ص 841

نظرات  (۶)

ان شاءالله اربعین سال بعد کنار آقامون عزاداری می کنیم...
پاسخ:
ان شاالله
با سلام و تشکر
ان شاءالله
پاسخ:
سلام
ممنونم از همراهیتون
بخدا حتی تصور زندگی تو حکومت مهدوی هم قشنگه.
فکر این که عدالت کامل کامل رعایت بشه, به یقین کامل برسی در مورد تمام سوالات دینی و جواب تمام سوال هات رو از امام معصوم بگیری خیلی قشنگه.
کاش به زودی برسه اون روز.:) ان شاا...
موفق و مانا باشید
یاعلی
پاسخ:
بله حتی تصورش هم زیباست.
ان شاالله
ممنونم
یاعلی

تحلیل قابل توجهی بود

البته اگه در روایات لفظ مردم عادی به کار میرفت  شاید این تطبیق شما بهتر جا می افتاد

ولی وقتی لفظ " مومن "در روایت ذکر شده بعید نیست که قابلیتهای روحی انسان مد نظر باشه

پاسخ:
سلام ممنون از توجه شما
اینکه امام فرمودند مومن چون روی سخن امام علیه السلام با مومنین بوده و اینکه لفظ مومن رو استفاده کردن دلیل نمیشه که غیر مومنین رو نفی کرده باشند.

  • سید حسین سیدی
  • استفاده شد موفق باشید
    پاسخ:
    ممنونم از حضورتون
  • علیرضا علیرضا
  • سلام.من روزی 500 تا بازدید کننده دارم.اگه خواستید میتونیم تبادل لینک کنیم.اگه خواستید بیاین تو وبلاگم قسمت تبادل لینک (قسمت بالایی وبلاگ) و بهم پیام بدید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی