ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

روزی یک حدیث

چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید مهدی باکری

ایشان به قرآن اعتقاد داشت. مقید بود به تلاوت قرآن؛ تلاوت قرآن و ذکر اهل بیت را سفارش کتبی کرده بود و برای همه ما نوشته بود و همه اینها را من اینجا دارم. نوشته بود و سفارش کرده بود که هر روز باید گردان‌ها توی واحدشان حتی شده نیم ساعتی را جلسه قرآن داشته باشند، قرآن بخوانند، مقید به قرآن باشند و ذکر اهل بیت داشته باشند، نماز جماعت داشته باشند. همه را سفارش کرده بود.

من یادم هست جلسه‌ای امکان نداشت تشکیل شود که آنجا قرآن نخوانیم. آنجا معمولا به من دستور می‌دادند و من قرآن می‌خواندم؛ حتی جلساتی که در آستانه عملیات یا یک کار فوری بود حتما می‌گفتند چند آیه قرآن بخوانید و به من دستور داده بود که آیات جهاد قرآن را پیدا کن و آنها را بخوان؛ آیاتی که برای استقامت فرماندهان و رزمنده‌ها لازم است. اینها را پیدا کن و اینها را بخوان.

من آیات جهاد را پیدا می‌کردم با کمک دوستان و هر جلسه‌ای که می‌شد آیات جهاد را می‌خواندم و بعضی وقت‌ها یادم هست که ترجمه آیات را برای فرماندهان و مسئولان واحدهایی که بودند می‌خواندم.

زمانی یادم هست در آستانه عملیات والفجر 4بود، من احساس کردم که عجله داریم و کم قرآن خواندم و مثلا به جای 5دقیقه، یک دقیقه قرآن خواندم. وقتی قرآن را ختم کردم، ایشان ناراحت شد که چرا کم قرآن خواندی و دوباره قرآن بخوان برای بچه‌ها.

در آستانه شروع جنگ تمام عیار در آن عجله‌ای که در کار بود به من گفت یک‌بار دیگر قرآن بخوان، قرآن می‌تواند آرامش به دل فرماندهان و رزمنده‌ها بدهد، قرآن روحیه اینها را تقویت می‌کند و این‌طور به قرآن و اعتقاد دعا داشت1.

سیره عملی شهدا، مطالعه آیات و روایات و عمل کردن به اون ها بود. اگر می خواهیم که واقعا مثل اون ها پاک و با اخلاق باشیم تلاش کنیم، قرائت روزانه قرآنمون ترک نشه.

می تونیم هر روز یه آیه قرآن یا یک روایت رو روی کاغذ بنویسیم و جایی که ببینیم بچسبونیم. اینطوری دائم نگاهمون بهش می افته و می خونیمش و بهونه برای فراموش کردنش نداریم. اگه بتونیم روزی یک آیه قرآن یا ی روایت رو بخونیم و عمل کنیم، حتما رستگار خواهیم شد.

امام علی علیه السلام می فرمایند: اگر می خواهی سعادتمندترین مردم باشی، به آنچه می دانی عمل کن2.

ان شاالله که بتونیم زندگی هامون رو خدایی کنیم.

http://bahjatnews.ir/wp-content/uploads/2015/05/8bjx98k40vb1wjoocsz3.jpg


زندگینامه شهید باکری به نقل از همسرش

منبع:

1.شهید مهدی باکری از زبان سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورا به نقل از سایت ساجد

2.غررالحکم، حدیث 3719

نظرات  (۵)

 آقا مهدی دست مارم بگیر
پاسخ:
ان شاالله
  • سیّد محمّد جعاوله
  • عالیست
    پاسخ:
    ممنونم
  • سید حسین سیدی
  • سلام بر شهداء
    به ما سر زده و نظر دهید
    پاسخ:
    چشم خدمت می رسم
  • محمد جواد
  • خیلی زیبا
    تشکر
    پاسخ:
    ممنونم از حضور شما
  • علیرضا رحیمی
  • خدا ما رو از غفلت بیرون بیاره...
    پاسخ:
    ان شاالله

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی