ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

اشفعی لنا فی الجنة

يكشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۲۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

حرم امن تو کافی ست هراسان شده را

مثل شه راه بده آهوی گریان شده را

شدنی نیست کرم داشته باشی، اما

دستگیری نکنی دست به دامان شده را


http://media.jamnews.ir/Original/1392/11/20/IMG16200113.jpg


امام صادق علیه السلام می فرمایند:

خداوند حرمى دارد که مکه است پیامبر حرمى دارد و آن مدینه است و حضرت على (ع) حرمى دارد و آن کوفه است و قم کوفه کوچک است که از 8 درب بهشت سه درب آن به قم باز مى شود - زنى از فرزندان من در قم از دنیا مى رود که اسمش فاطمه دختر موسى (ع) است و به شفاعت او همه شیعیان من وارد بهشت مى شوند1 .

علمای بزرگوار ما تقید خاصی به زیارت این بانوی بزرگوار داشتند و در مشکلات خود از ایشان استمداد می جستند.
آیت الله مرعشی نجفی رحمه الله درباره اهتمام خود به زیارت حرم حضرت معصومه علیها السلام گفته اند: «شصت سال است که هر روز من اولین زائر آن حضرت هستم.» از ایشان نقل است که فرمود: شبِ زمستانی بود که من دچار بی خوابی شده بودم. خواستم به حرم بروم، دیدم بی موقع است؛ آمدم خوابیدم. در عالم خواب دیدم خانمی وارد اتاق شد و به من فرمود: «سید شهاب! بلند شو و به حرم برو؛ عده ای از زوار من در پشت دربِ حرم، دارند از سرما هلاک می شوند؛ برو آنها را نجات بده» من به طرف حرم به راه افتادم. وقتی پشت درب شمالی حرم رسیدم، دیدم در میدان آستانه، عده ای از زوار پاکستانی یا هندی، با لباس های مخصوص خودشان، از شدت سرما می لرزند. درب حرم را زدم؛ حاج آقا حبیب که جزو خدام حرم بود، با اصرار من در را باز کرد و ابتدا من، و آنها پشت سرم وارد حرم شدند2».

ان شاالله که همه ما بتونیم از شفاعت آن بانوی بزرگوار بهره مند بشیم.

منابع:

1.بحارالانوار(ط-بیروت) ج 57 ، ص228: إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکَّةُ أَلَا إِنَّ لِرَسُولِ اللَّهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینَةُ أَلَا وَ إِنَّ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکُوفَةُ أَلَا وَ إِنَّ قُمَّ الْکُوفَةُ الصَّغِیرَةُ أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِیَةَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ.

2.فصل نامه فرهنگ زیارت، 1390: ش 7: 88


نظرات  (۵)

  • علی حقیقی
  • اشفعی لنا فی الجنه
    پاسخ:
    آمین
  • ....همنشین عقل ....
  • یا ابنة رسول الله و عمة ولی الله اشفعی لنا فی الجنة 
    پاسخ:
    آمین
    تسلیت
    پاسخ:
    ممنونم
    همچنین
  • علیرضا رحیمی
  • السلام علیک یا بنت رسول الله...
    پاسخ:
    ممنونم از حضورتون
    سلام وبلاگ خوبی داری به من هم سربزن!

    وبلاگ شهید ابراهیم هادی

    ak313.blog.ir

    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    ان شاالله خدمت می رسم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی