ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

انسان 250 ساله!

دوشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۵۲ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

داشتیم درباره سیره سیاسی معصومین علیهم السلام صحبت می کردیم؛ می گفت: حالا که ما در عصر غیبت زندگی می کنیم و اماممون رو نمی بینیم، پس چطور می تونیم راه رو از بیراهه تشخیص بدیم؟ خوش به حال اون افرادی که زمان امامان معصوم علیهم السلام زندگی می کردند و جواب سوالاتشون رو بدون واسطه یا لااقل با یکی دو واسطه مطمئن از امام عصرشون می گرفتند.

گفتم: درسته که ما در عصر غیبت هستیم و از درک حضور اماممون محروم هستیم و از این نظر در تنگناییم، اما راه اون بزرگواران که عوض نشده، خیلی جاها می تونیم سیره اونها رو در پیش بگیریم یا در پیچ های حساس تاریخی می تونیم با مطالعه تاریخ اشتباهات اقوام قبل رو مرتکب نشیم و با توجه به نظرات صادره از معصومین راه درست رو تشخیص بدیم.

فکر کردم بهتره کتابی رو بهش معرفی کنم. اولین کتابی که به ذهنم رسید کتاب انسان 250 ساله بود. کتابی که از جمع آوری بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی - مبارزاتی ائمه معصومین علیهم السلام است.

http://s2.picofile.com/file/7634790000/ensan250sale_b.jpg

در قسمتی از کتاب می خوانیم:

این فکر برای بنده در سال 1350 و در دوران محنت بار یک امتحان و ابتلای دشوار پیدا شد. اگرچه قبل از آن به ائمه علیهم السلام به صورت مبارزان بزرگی که در راه اعتلای کلمه ی توحید و استقرار حکومت الهی فداکاری می کردند، توجه داشتم؛ اما نکته ای که در آن برهه ناگهان برای من روشن شد، این بود که زندگی این بزرگواران، علی رغم تفاوت ظاهری در مجموع یک حرکت مستمر و طولانی است؛ که از سال دهم، یازدهم هجرت شروع می شود و دویست و پنجاه سال ادامه پیدا می کند و به سال 260 که سال شروع غیبت صغری است در زندگی ائمه علیهم السلام خاتمه پیدا می کند. 1365/4/28


برای دانلود کتاب کلیک کنید.

نظرات  (۲)

  • ....همنشین عقل ....
  • بله ممنون 
    کتابشو البته نسخه عربی شو دارم ولی تا حالا نتونستم بخونم 
    پاسخ:
    ان شاالله که بتونید زودتر بخونیدش واقعا فوق العاده س
  • ✿دخترے از تبارِ غرور✿
  • ان شاءالله استفاده میکنیم.
    سپاس
    پاسخ:
    ان شالله
    ممنون از همراهیتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی