ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

برای مرگ آماده ایم؟

سه شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

هر بار خبر مرگ کسی رو می شنوم، تا مدتی دائم به مرگ و اتفاقات بعدش فکر می کنم. امروز که تصاویر تشییع جنازه حجة الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی رو می دیدم، باز هم ذهنم مشغول شد.


http://tehranpress.com/images/news/113058/thumbs/113058.jpg


آدم تا وقتی که زنده است، فرصت داره تا هر کاری که از دستش برمیاد رو برای آخرتش انجام بده، بارها و بارها آزمایش میشه، در تمام طول عمر فرصت جبران و توبه داره؛ اما همین که پرونده ی زندگی بسته میشه و ملک الموت روح رو قبض می کنه، دیگه راهی نیست. دیگه فرصت تموم میشه...
امام على علیه السلام می فرمایند: شما را سفارش مى کنم که به یاد مرگ باشید و از آن کمتر غفلت ورزید. چگونه از چیزى غافلید که او از شما غافل نیست و چگونه به کسى چشم طمع دوخته اید که به شما مهلت نمى دهد! مردگانى که مشاهده کرده اید خود واعظانى هستند که شما را از هر واعظى بى نیاز مى کنند1.

اگر از یاد مرگ غافل نشیم، دیگه نمی تونیم به راحتی حق رو ناحق کنیم، یا اشتباهاتی رو مرتکب بشیم که باعث تباه شدن اعمالمون بشه.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند:

با مرگ انسان، رشته عملش قطع می شود، مگر از سه چیز: صدقه جاری (و ماندگار) ، دانشی که مردم از آن بهره مند شوند، و فرزند نیکوکاری که برایش دعا کند2.

ان شاالله که بتونیم از حالا به فکر به جا گذاشتن صدقه جاریه برای بعد از مرگمون باشیم، تا بعد از مرگ هم امیدی به رسیدن خیرات داشته باشیم .


منابع:

1.نهج البلاغة: الخطبة188:  عنه علیه السلام : اُوصیکُم بذِکرِ المَوتِ و إقلالِ الغَفلَةِ عنهُ ، و کیفَ غَفلَتُکُم عمّا لَیس یُغفِلُکُم ، و طَمَعُکُم فیمَن لَیس یُمهِلُکُم ؟! فکفَى واعِظا بمَوتى عایَنتُموهُم

2.میزان الحکمة، ح 14278: اذا مات الانسان انقطع عمله الا من ثلاث: الا من صدقة جاریة او علم ینتفع به او ولد صالح یدعوا له.

نظرات  (۵)

  • سید حسین سیدی
  • خدا ائن مرد روزهای سخت انقلاب را رحمت کنه
    پاسخ:
    ان شاالله
  • ✿دخترے از تبارِ غرور✿
  • ان شاءالله خدا تا مارو نیامرزیده از این دنیا نبره...
    پاسخ:
    ان شاالله
  • حوری دخت
  • خدا رحمتشون کنه..
    پاسخ:
    آمین
  • علیرضا رحیمی
  • تشکر... زیبا بود...
    پاسخ:
    ممنون از همراهی شما
  • منتـــظر المـهـدی۳۱۳
  • قابل تأمل بود احسنت
    پاسخ:
    ممنون از همراهی شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی