ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

ژله هایی که می خوریم حلال هستند یا حرام؟!

پنجشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


http://www.dana.ir/File/ImageThumb_0_608_458/610973

مدتی پیش شبکه افق برنامه ای نشون می داد، درباره ی ژله های مصرفی و حلال و حرام بودنشون، بود. خیلی عادیه که وقتی تو یه کشور مسلمان زندگی می کنیم، طبیعتا نباید نگران حلال یا حرام بودن مواد غذایی مصرفی مون باشیم. اما متاسفانه برخی کارخانه های سودجو، به خاطر حفظ منافع خودشون و سود بیشتر حاضر هستن از کشورهای دیگه، ژلاتین خوکی تهیه کنند؛ اما کاری به حلال و حرام خوردن مردم نداشته باشند.

به این هم کاری ندارم که مسئولین ما چه نظارتی بر خورد و خوراک مردم دارند...

فعلا مسئله ما حلال یا حرام بودن این ژلاتین است. تا قبل از پخش این ویدئو برخی می گفتند، چون شما مطمئن نیستید، که این ژلاتین از حیوان حرام گوشت است، یا نه، خوردن آن منعی ندارد، اما با پخش این ویدئو ما متوجه می شیم که فقط یک کارخانه خاص توانایی تولید ژلاتین گاوی و حلال دارد، که آن هم درحال ورشکستگی است.

دیروز من چند مارک معتبر ژله رو برداشتم و نگاهی به ترکیبات اونها انداختم. همه ی اون ها به جز یک مورد در مورد ترکیبات نوشته بودند : ژلاتین اما ژله شیبابا در ترکیبات قید کرده بود ژلاتین حلال گاوی.

و متاسفانه این در حالیست که اکثر مردم، اصلا اطلاعی ندارند که ممکن است از ژلاتین خوکی در غذاهاشون استفاده کنند و مطمئنا اگر اطلاع داشته باشند، برای مطمئن شدن خیالشون هم که شده ژله خوردن رو کنار می گذارند. چه بسا خیلی از مشکلاتی که الان برای فرهنگ ما بوجود آمده اثرات وضعی همین استفاده های ناچیز از ژلاتین خوکی باشد...

اینجا دو راه حل داریم: اگر خیلی اصرار داریم که حتما از ژله و فراورده های ژلاتینی مثل پاستیل و انواع پودینگ و چیز کیک و... داشته باشیم حتما تحقیق مفصلی در این مورد داشته باشیم و حتما از ژلاتین حلال استفاده کنیم.

راه حل دوم اینه که انقدر از خوردن این محصول خودداری کنیم و دیگران رو هم آگاه کنیم تا مسئولین متوجه اهمیت موضوع شده و اجازه چنین وارداتی رو به کشور ندهند. البته اگر چنین موضوعی در کنار موضوعاتی مثل برجام از درجه ای از اعتبار و اهمیت برخوردار باشد.


پیشنهاد می کنم حتما این فیلم سه چهار دقیقه ای رو ببینید.

این مطلب هم تایید و تکمیل کننده فیلم هست ، اینجا رو مطالعه کنید.

نظرات  (۹)

  • منتـــظر المـهـدی۳۱۳
  • خیلی ممنونم از شما
    پاسخ:
    تشکر از حضور شما
  • ....همنشین عقل ....
  • واقعا ممنون 
    الحمدلله ما که اصلا از زلاتین و... استفاده نمیکنیم 
    پاسخ:
    خواهش می کنم
    خدا رو شکر
    پاستیل ها هم همینطورند.
    پاسخ:
    بله پاستیل و هر فراورده ی دیگه ای که از پودر ژلاتین توش استفاده شده باشه...
    خدا رو شکر که ما اصلاً ژله رو دوست نداریم. از هچ نوعش!
    پاسخ:
    الحمدلله
    اما دور و بر ما خیلی همه علاقه مند هستند به ژله و پایه ثابت مهمونی هاشون هست...
    مفید بود
    سپاس
    پاسخ:
    الحمدلله
    تشکر از همراهی شما
    با سلام و احترام
    باشه ما ژله رو نمی خوریم و می زاریم کنار ...ولی شما  در بالا فقط یک محصول  از محصولاتی که از پودر ژلاتین تهیه میشه رو نام بردید، در حالی که کارشناس هو میگن از پودر ژلاتین در تهیه ماست و بستنی و خیلی چیزای دیگه استفاده میشه....  اونا رو چیکارش کنیم؟ نمی تونیم بزاریم کنار که!!!!
    با سلام و احترام
    باشه ما ژله رو نمی خوریم و می زاریم کنار ...ولی شما  در بالا فقط یک محصول  از محصولاتی که از پودر ژلاتین تهیه میشه رو نام بردید، در حالی که کارشناس هو میگن از پودر ژلاتین در تهیه ماست و بستنی و خیلی چیزای دیگه استفاده میشه....  اونا رو چیکارش کنیم؟ نمی تونیم بزاریم کنار که!!!!
    پاسخ:
    سلام
    من محصولی رو که مستقیما از ژلاتین استفاده میشه رو نام بردم و گفتم مجبور نیستیم خودمون با دست خودمون خوراکی حرام به خورد فرزندانمون بدیم در حالیکه حلالش هم در دسترس هست. 
    مواردی رو که مثال زدید من تا حالا نشنیدم و ندیدم که ژلاتین داشته باشند ماست یا بستنی نیازی به ژلاتین ندارند شما حتی اگه خودتون ماست بزنید می بیتید که بدون نیاز به ژلاتین فقط با ماست و شیر میتونید تهیه ش کنید یا بستنی رو با پودر ثعلب میشه درست کرد و تو بستنی های بیرون هم من ندیدم تو مواد تشکیل دهنده شون از ژلاتین اسمی برده شده باشه. 
    اما اگه منظورتون بعضی از داروها باشه اون موردش فزرق داره مثلا من مدت ها دنبال دارویی بودم که میدونستم از ژلاتین درش استفاده میشه تا تونستم اون دارو رو با ژلاتین گیاهی پیدا کنم. 


    یه سوال دیگه داشتم و اون اینکه آیا فروشگاه یا مکانی برای تهیه محصولات حلال و از این دست وجود داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    بله 
    فروشگاه های خانه ایرانی ژلاتینی دارن با مارک ژلاتین حلال و پودر ژله ی ضامن که این ژله ها با استفاده از ژلاتین حلال گاوی در ایران تهیه می شوند. 
    فکر می کنم پودر ژله ضامن رو به جز خانه ایرانی تو فروشگاه های بزرگ هم دیدم. 
    دنبال شدین../
    پاسخ:
    تشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی