ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

هدف در زندگی

شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

می گفت: اینهمه درس نخوندم که آخرش ازدواج کنم و بشینم تو خونه غذا بپزم و بچه داری کنم! میخوام کار کنم و از زندگی لذت ببرم!

گفتم: اگه قرار بود همه مثل شما فکر کنند، نسل بشر منقرض می شد.

اگه این طرز تفکر درست بود، حضرت زهرا سلام الله علیها باید می فرمودند که من دختر خاتم پیغمبران هستم، خودم از دلایل خلقت هستم1، عالمه ی غیر معلمه هستم، پس همه عالم باید در خدمت من باشند. در حالیکه ایشان طی چند سالی که با امیرالمومنین علیه السلام زندگی کردند، زندگی کاملا فقیرانه و ساده ای داشتند. تا جایی که همان آیه معروف و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا2 در شانشون نازل شد.

باید هدف زندگی رو در ذهنمون درست کنیم. ببینیم در زندگی هامون اصل بر چیه؟ زندگی دنیا و آسایش و آرامش این دنیا یا کمی تحمل و آسایش اخروی و دائمی؟


http://dl.aviny.com/Album/mazhabi/ahlbeit/ZAHRA/kamel/129.jpg


منابع:

1. بحار الأنوار - العلامة المجلسی - ج 16 - ص 406

2.سوره بارکه انسان، آیه 8: وَیُطعِمونَ الطَّعامَ عَلىٰ حُبِّهِ مِسکینًا وَیَتیمًا وَأَسیرًا
و غذای (خود) را با اینکه به آن علاقه (و نیاز) دارند، به «مسکین» و «یتیم» و «اسیر» می‌دهند!

نظرات  (۵)

  • ....جلیس العقل ....
  • احسنتم خوب بود
    پاسخ:
    ممنونم
    متاسفانه این تفکر، رسوخ کرده در ذهن خیلی از دخترای امروزی...
    پاسخ:
    متاسفانه !!
    خیلی عوامل موثر هستند در این مدل تفکر، خانواده ، دوستان، تبلیغات رسانه ها و ...

  • عَقـایِدِ یِکــ رِضــا
  • بسیار عالی
    سپاس
    پاسخ:
    تشکر از همراهیتون
    میگم اگه ما بخوایم دوتاش داشته باشیم بده؟:)
    خدایی منم دوست ندارم اخرش فقط یه خانم خانه دار باشم به نظرم میشه هم شاغل بود هم به زندگی رسید:).
    اینا رو گفتم چون خودمم همیشه همون جمله ی اول رو میگم با اندکی تفاوت:)
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    نه هیچ اشکالی نداره اگه خودتون اذیت نشید.
     اون حرفی که ایشون میگفتن این بود که کلا خونه داری و بچه داری رو مزاحم لذت بردنشون از زندگی میدونستند و معتقد بودن که چیزی نباید مانع لذت بردنشون بشه چرا که ایشون درس خوندن!
    اتفاقا خیلی ها رو می شناسم که هم کار می کنند و هم به کارهای خونه می رسند .
    البته خب بنا به ظرافت جسمی خانم ها معمولا این که هم کار کنند و هم خونه داری و بچه داری براشون سخت و خسته کننده میشه گاهی و خب اولویت زندگی مطمئنا کار کردن بانوان نیست بلکه مهمترین وظیفه خانم ها خوب همسرداری و تربیت مناسب فرزندانشون هست. (البته ظرفیت ها و توان ها متفاوت هست ممکنه خانمی بتونه هم خوب کار کنه و هم خوب به زندگی و بچه هاش برسه)
    ان شاالله که موفق باشید
    یاعلی
  • علی اسمعیلی
  • تشکر از شما کاملا با شما موافقم تشکر
    پاسخ:
    ممنون از حضور شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی