ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

تمسخر بخاطر ظاهر؟

جمعه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۵۹ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز با یکی از دوستان بسیار خوبم بیرون بودم. این دوستم اهل تایلند هستند؛ با خونواده به ایران اومده و مشغول کسب علوم دینی شده تا با دست پر به کشورش برگرده و اونجا به تبلیغ اسلام بپردازه. رفاه و راحتی که در کشور خودش داشته رو گذاشته و با سختی خیلی زیادی در ایران مشغول زندگی هست. هم سختی های مادی و هم سختی های روانی.

چون از نظر ظاهری شبیه به دوستان خوب افغانستانی هستند، خیلی اذیت میشن. هر جا که میرن یه عده پیدا میشن که یه طوری با زخم زبون و نیش و کنایه اذیتشون کنن و این خیلی ناراحتشون می کنه.

واقعا چرا ما باید بخاطر ظاهر آدم ها بهشون احترام بگذاریم و یا بی احترامی کنیم؟ مگه خداوند در قرآن ملاک برتری انسان ها رو تقوا1 اعلام نکرده؟

مواظب باشیم با رفتارهای اشتباهمون دل کسی رو نشکنیم. اینکه کسی اهل منطقه خاصی باشه اصلا دلیل برای تمسخر و بی احترامی نیست. گاهی باید خودمون رو به جای اون فرد بگذاریم و ببینیم خودمون دوست داشتیم که کسی ما رو مسخره و تحقیر کنه؟

http://ahlolbait.com/files/65/image/maskher-karden.jpg


منبع:

1. سوره مبارکه حجرات، آیه 13: یا أَیُّهَا النّاسُ إِنّا خَلَقناکُم مِن ذَکَرٍ وَأُنثىٰ وَجَعَلناکُم شُعوبًا وَقَبائِلَ لِتَعارَفوا ۚ إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ

نظرات  (۳)

  • نفر هفتادوسوم
  • به جمع ابرگروه وبلاگنویسان بپیوندید

    *لینک گروه در وبلاگ*
  • ....جلیس العقل ....
  • امروز میرفتم نماز جمعه قم داشتم راه میرفتم دیدم یکی از برادران نیجری از من سبقت گرفتند و رفتند جلو و لباس محلی خودشون که شبیه دشداشه ی عربی با فرقهایی از کنارم گذشت . من که خیلی دوست داشتم نگاه کنم بهش نه تحقیر بلکه برای نگاه کردن به لباس سنتیشون ولی نگاه نکردم که شخص اذیت نشه که دیدم یه جوان با یه دختری با حجاب تقریبا نامناسب از جلو داشتن می آمدند که وقتی از اون نیجری گذشتن شروع کردن خندیدن ... با خودم گفتم که اولا کی گفته فرهنگ اسرانس و لباسهای سنتی ایرانی از اونا بهتره و ثانیا : خود دختره گمان می کنه که خودش لباسای متمدنانه بوشیده در حالی موهاش بیرونو و مرد بیغیرتش کنارش راه میرفت اگه باید به کسی خندید به شما باید خندید
    و ثالثا ایرانیهای جوان کت شلواری و شلوارهای تنگ و ... فکر میکنن لباسشون ایرانیه دحالی که لباسشون غربی متناسب با فرهنگ کفره 


    پاسخ:
    بله متاسفانه این اتفاق زیاد می افته تو قم . چون اینجا افراد غیر ایرانی بیشتر هستن
    متاسفانه...

    ایرانیها هم ممکنه تو کشورهای دیگه تمسخر بشن ایا خودشون خوششون میاد؟ مگه ملیتشون رو خودشون انتخاب کردن که کلاس میزارن اخه؟
    واقعا بعضی ها قابل درک نیستن.
    یاعلی
    پاسخ:
    واقعا تفکر بعضی ها اصلا قابل درک نیست.
    البته همه کارها هم با تفکر انجام نمیشن...
    یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی