ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

زندگی های پر تنش

چهارشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۶، ۰۴:۳۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

گاهی به خاطر مسائلی، توفیق اجباری میشه که تند تند به شهرمون سر بزنیم و در این دیدارها متوجه اتفاق هایی که بین اقوام می افته، میشم.

چقدر خوبه که صبر و تحملمون رو بیشتر کنیم، زندگی رو به خودمون و بقیه سخت نگیریم. گاهی به خاطر یه حرف کاملا معمولی و یک کلاغ و چهل کلاغ شدن اون حرف، بین دو خونواده اختلافات عمیقی بوجود میاد.

چرا فقط دنبال پیدا کردن اشتباهات دیگران هستیم؟

چرا سعی نمی کنیم، کمی مهربانانه تر با قضایا برخورد کنیم؟

اینطوری زندگی خیلی زیباتر و راحت تر میگذره.

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند:

صبور سه نشانه دارد : اول آن که سستى نمى کند ، دوم آن که افسرده و دلتنگ نمى شود و سوم آن که از پروردگار خود شِکوه نمى کند ؛ زیرا اگر سستى کند، حق را ضایع کرده، و اگر افسرده و دلتنگ باشد شکر نمى گذارد و اگر از پروردگارش شکوه کند او را معصیت کرده است1 .

کاش بتونیم به جای اینکه در برابر هر حرفی جبهه بگیریم و ابراز ناراحتی کنیم، درست برخورد کنیم. اگر اون حرف واقعا درسته که درباره ش فکر کنیم و درباره خودمون تجدید نظر کنیم و اگر اون حرف اشتباهه کمی تحملمون رو بالا ببریم و به جای ناراحتی کردن طرف مقابلمون رو با ارامش متقاعد کنیم، سعی کنیم در زندگی هامون بهترین تصمیم گیری ها رو داشته باشیم تا خونواده ای آسمانی داشته باشیم.

ان شاالله که توی هیچ خونواده ای ناراحتی و دلخوری پیش نیاد.


http://razaviarchive.aqr.ir/index/uploads3/posts/images/KalameNoor-13.jpeg


منبع:

1.علل الشرایع، ج2، ص498، ح1:
عَلَامَةُ الصَّابِرِ فِی ثَلَاثٍ أَوَّلُهَا أَنْ لَا یَکْسَلَ وَ الثَّانِیَةُ أَنْ لَا یَضْجَرَ وَ الثَّالِثَةُ أَنْ لَا یَشْکُوَ مِنْ رَبِّهِ تَعَالَى لِأَنَّهُ إِذَا کَسِلَ فَقَدْ ضَیَّعَ الْحَقَّ وَ إِذَا ضَجِرَ لَمْ یُؤَدِّ الشُّکْرَ وَ إِذَا شَکَا مِنْ رَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَدْ عَصَاهُ.

نظرات  (۴)

  • ....جلیس العقل ....
  • ممنون
    پاسخ:
    تشکر از همراهی شما
    تشکر مطلب زیبایی بود ضمنا شما دنبال شدید ممنونم
    پاسخ:
    ممنونم
    سلام
    من یه راهنمایی ازتون میخواستم
    اوایل ازدواجم تقریبا دو سال مادرشوهرم خیلی با حرفاش، برخورداش، کنابه هاش اذیتم کرد یه سه چهار ماهی میشه دست از سرم برداشته، حتی الان که بهش فک میکنم حس میکنم مغزم خط خطیه، محبتم میکرد ولی میزد خرابش میکرد، من به خاطر محبتایی که بهم میکرد کوتاه میومدم، نمیدونم چطور فراموش کنم ببخشم واقعا روزای سختی بود به طوری که اگه میدونسم همچین اخلاقی دارم هیچوقت با شوهرم ازدواج نمیکردم
    خواهش میکنم بهم بگین چیکار کنم؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام
    کار ایشون که مطمئنا کار اشتباه و ناجوانمردانه ای بوده. شما هم حق دارید که ناراحت و دلسرد بشید،  دیدن همچین رفتاری برای یه نوعروس خیلی سخت و آزار دهنده ست. اما خودتون هم میگید که محبت هم می کردن... شاید مدل رفتاریشون اینطوری بوده، شاید اون موقع ها از چیزی ناراحت بوده و به اشتباه سر شما خالی می کرده، شما هم که می گید الان بهتر شده و دست از سرتون برداشته. 
    سعی کنید به اون روزا فکر نکنید، خیلی عادی باهاشون رفتار کنید نه خیلی گرم و صمیمی و نه خیلی سرد و بی توجه...
    حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند:  إِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ نَادَى مُنَادٍ مَنْ کَانَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ فَلْیَدْخُلِ الْجَنَّةَ فَیُقَالُ مَنْ ذَا الَّذِی أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ فَیُقَالُ الْعَافُونَ عَنِ النَّاسِ

    هنگامى که بندگان در پیشگاه خدا مى ‏ایستند، آواز دهنده ‏اى ندا دهد: آن کس که مزدش با خداست برخیزد و به بهشت رود. گفته مى ‏شود: چه کسى مزدش با خداست؟ مى ‏گوید: گذشت کنندگان از مردم.

    بحارالانوار(ط-بیروت) ج64، ص266

    سوره انشراح خیلی به آرامش قلبتون کمک می کنه. سعی کنید بعد از نمازهاتون سه بار سوره انشراح رو بخونید یا هر بار قبل از اینکه ببینیدشون چند بار سوره انشراح بخونید ان شاالله که خدا به قلبتون وسعت میده و کم کم می تونید ببخشیدشون. 

    سلام
    ممنون از راهنماییتون و وقتی که گذاشتید
    خیلی التماس دعا
    پاسخ:
    سلام خواهش می کنم.
    ان شاالله حاجت روا باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی