ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

ثواب نوشاندن آب به تشنگان

چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۵۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

در هیات های بزرگ مرسوم است، که اواسط مراسم که جمعیت زیاد شده و جایی برای رفت و آمد نیست، عده ای سقا بین مردم می چرخند و به کسانی که آب می خواهند، آب گوارا می دهند. این رفتار رو مدتی پیش در بازار هم دیدم که پیرمردی با چندین ظرف آب بین مردم راه می رفت و مردم تشنه را سیراب می کرد. 

امام سجاد علیه السلام می فرمایند: 

هر کس به مومن تشنه ای آبی بنوشاند خدا به وی در بهشت از نوشیدنی رحیق مختوم می نوشاند1.

چقدر قشنگ میشه که مردم با هم، با محبت و دلسوزی برخورد کنند و رفتار غالب مردم مهربانی و محبت باشه، نه بی توجهی و سردی...

ان شاالله که برای همه رفتارهامون نیت الهی کنیم و سعی کنیم با رفتارهامون جامعه ای زیبا و خوش اخلاق بسازیم.

منابع:

1.الکافی، ج 2 ، ص 201:  ... و من سقی مومناً من ظماءٍ سقاهُ اللهُ من الرحیقِ المختومِ 

نظرات  (۴)

السلام علیک الساقی علی الحوض امیرالمومنین
السلام علیک یا اباعبدالله

السلام علیک یا ساقی العطاشا

....

مطالب پست هاتون واقعا عالیه

خداقوت
پاسخ:
ممنونم از همراهی شما
تشکر مطلب بسیار زیبا و اخلاقی بود ممنونم
پاسخ:
ممنون از همراهی شما
من وقتایی که پسرم موقع خواب وقتی دارم از خواب هلاک میشم و میخوام زودتر بخوابه میگم آب، به ثواباش فکر می کنم، بعد شیطونو لعنت می کنم و سعی می کنم بدون غر بلند شم آب بیارم
پاسخ:
خدا خیرتون بده. 
واقعا هم بچه ها همیشه موقع خواب یادشون می افته که تشنه شدن. 
می تونید قبل خواب بهش آب بدید یا یه لیوان اب با خودتون تو اتاق ببرید که مجبور نشید بیرون بیاید.
قبلنام رمز دار بود؟!!
پاسخ:
نه. یه مدت این روش رو تحمل کنید تا ان شاالله با برطرف شدن مشکلات هرزنامه دوباره به حالت قبل برگردیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی