ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

کلید حل مشکلات کشور

پنجشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۳۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

دوستم می گفت: برای تعطیلات عید به یکی از شهرهای بندری رفته بودم که اجناس خارجی رو با قیمتی بسیار مناسب تر از قیمت بازار می فروختند؛ اما هر چه کردم وجدانم قبول نکرد که جنس خارجی بخرم.

این حرف رهبری به ذهنم رسید که فرمودند:

وقتی‌که جنس خارجی وارد شد تولید داخلی میخوابد. وقتی تولید داخلی خوابید، جوان ما بیکار میشود، اشتغال ما کم میشود، رکود بر کشور حاکم میشود، وضع زندگی و معیشت مردم دشوار میشود. اینها را که دیگر از طریق ارتباط با آمریکا و با اروپا نمیشود حل کرد1.

متاسفانه کارخانه های ایرانی در حال تعطیل شدن هستند و بازارها مملو از اجناس خارجی هستند. درسته که این وظیفه مسئولین است که جلوی واردات بی رویه اجناسی که مشابه داخلی دارند رو بگیرند، اما ما مردم هم می تونیم از خرید اجناس خارجی امتناع کنیم و اجناس ایرانی رو در اولویت قرار بدیم. اگر ما مردم اراده کنیم، می تونیم مشکلات کشورمون رو حل کنیم.

ان شاالله که دیگه شاهد تعطیلی کارخونه ها و بیکاری کارگرها نباشیم. 


منبع:

1.بیانات در دیدار با اقشار مختلف مردم: ۱۳۹۵/۰۵/۱۱

نظرات  (۴)

همان طور که باید بدانید داشتن لینک در صفحاتی با پیج رنک بالا تاثیر بسیار زیادی در رتبه و سئوی شما در گوگل خواهد شد ، این وب سایت با تمامی وب سایت ها و وبلاگ ها با هر پیج رنک و رتبه ای ، تبادل لینک میکند ،، این سیستم کاملا اتوماتیک بوده و شما به راحتی و در کمترین زمان میتوانید با ما تبادل لینک داشته باشید و لینک تون رو ثبت و مشاهده کنید
بستن واردات یعنی تعطیلی بازارها و خیلی از شغل های بندری.
خیلی از چیزهایی که شما تو شهرهاتون بهشون میگید قاچاق اینجا برای مردم یعنی زندگی و درآمد.فقط خدا میدونه اون مدتی که گمرک رو به بهانه ی قاچاق بستن چی به مردم شهرهای ما گذشت.تقریبا ۲ هفته تمام بازار در اعتصاب کامل بود.
تو استان های جنوبی اکثرا کارخونه و ... نیست و منبع درآمد مردم وارداتیه که بهش میگن قاچاق و بازارهای ما پر از همین اجناسه.
بیاید تک بعدی بهش نگاه نکنیم، بستن قاچاق خیلی از کالاها تو جنوب یعنی گشنگی و فقر و نابودی مردم ما:(
کاش اول شغل های دیگه ای برای مردم ما ایجاد کنن بعد از معضلات قاچاق بگن هر چند خیلی از قاچاق ها مال گردن کلفت ها و مدیرهاییه که تو کلان شهرها زندگی میکنن و فقط کارگری و ملوانی و... سهم مردم ماست.
ببخشید کامنت های من معمولا طولانی میشه.
موفق و مانا باشید
یاعلی


پاسخ:
نه اتفاقا حضرت اقا در سخنرانی شون هم تاکید کردن منظور ما از قاچاق، اون اتفاقی نیست که در شهرهای مرزی می افته و در این متن هم هیچ اشاره ای به قاچاق نشده...
ما به واردات رسمی و قانونی بی رویه ای ایراد می گیریم که باعث نابودی صنعت تولید میشه. همون وارداتی که باعث کم شدن توان کشور میشه...
خوشحال میشم از نظراتتون
ممنونم
یاعلی
با وجود این که حمایت از اجناس ایرانی واقعا به نفع کشوره اما حقیقت دیگه ای که هست اینه معمولا اجناس ایرانی قیمتی مشابه یا بیشتر از اجناس خارجی دارن اما با کیفیت خیلی پایین تر؛ اینجوری واقعا توان مالی مردم به خرید کالاهای ایرانی نمیرسه که هر روز هم خراب میشن مثل کالاهای برقی که امروز میخری فردا سوخته(چندین مورد برای خودمون اتفاق افتاده) 
کشورهای پیشرفته ای مثل ژاپن و چین اجناس با کیفیتشون رو اول به مردم خودشون میدن و بقیه ی اجناسشون و گاهی حتی با کیفیت پایین تر صادر میکنن و باعث رضایت عمومی مردم میشن و اینطوری اقتصادشون پیشرفت کرده و میکنه. در حالی که ایران دقیقا برعکس عمل میکنه؛ کالاهی صادراتی اکثرا کیفیت خوبی دارن ولی داخلی ها کیفیت پایین یا همون بنجل هستن که باعث نارضایتی عمومی میشه اما اگه کارخونه ها و تولیدی ها اجناس با کیفیت تولید کنن مطمئن باشید خیلی ها به سمت جنس ایرانی متمایل میشن.
پست هاتون جوابهاش طولانی میشه تقصیر من نیست:))
یاعلی
پاسخ:
اتفاقا واقعا اینطور نیست. ما الان سالهاست که از گاز و یخچال ایرانی استفاده می کنیم که هم قیمت مناسب تری نسبت به مشابه خارجی داشتند و هم تا به حال خراب نشدن. اما اتفاقا خیلی پیش اومده لوازم برقی که دوستانمون داشتن و اتفاقا از مارک های معروف خارجی بوده وقتی خراب شده دیگه به دردشون نخورده چون بخاطر تحریم ها قطعاتشون پیدا نمی شده و دیگه نتونستن از اون وسیله استفاده کنن... یا خیلی وقت ها شده که وقتی رفتیم برای بچه ها لباس بخریم لباس های چینی ارزون قیمت بازار رو گرفته اما واقعا اون کیفیت رو نداره یا اگه داره با همون کیفیت مشابه ایرانی هم هست. خب چرا وقتی میشه مشابه ایرانی رو بخریم و به کشور خودمون خدمت کنیم باز هم چین رو تقویت کنیم؟!
ببینید باید دیدمون رو عوض کنیم اگه واقعا به فکر پیشرفت کشور هستیم باید تولیدکننده ها رو حمایت کنیم. بله تولید کننده ها هم وظیفه دارن که اجناسشون رو با کیفیت بالا روانه بازار کنن اما تا وقتی فکر مردم اینه که جنس ایرانی کیفیت نداره اونا هم نمیتونن خیلی امیدوار باشن به حمایت مردم.... 
یاعلی
آفرین...
پاسخ:
ممنون از حضورتون 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی