ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

راه حلی ساده برای ختم قرآن

سه شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

می گفت: خیلی دوست دارم، امسال ماه رمضون حتما یک بار قرآن رو ختم کنم، اما تا حالا نتونستم. با زبون روزه خیلی سخته...

گفتم: قرآن 600 صفحه ست. اگه 600 رو تقسیم بر 30 روز ماه رمضون کنیم، میشه 20 صفحه در هر روز. اگه این بیست صفحه رو تقسیم بر 5 وعده نمازها بکنی میشه 4 صفحه به نست هر نماز.

اگه بعد از هر نماز فقط 4 صفحه بخونی ، ان شاالله می تونی یک قرآن رو ختم کنی. حتی می تونی اگه برای نمازهای مغرب و عشا نتونستی و حالشو نداشتی در طول روز یه زمانی رو براش اختصاص بدی. 

یکی از دوستان می گفت: وقتی تعداد صفحاتش اینجوری کم باشه حتی می تونم با تفسیرش بخونم و این خیلی بهتر هم هست تو ماه رمضون حسنه ها چند برابر میشن دیگه قرآن خوندن با تفسیر که نور علی نور میشه.

ان شاالله که خدا بهمون توفیق عمل بده.

نظرات  (۴)

البته فقط ظاهرش اسون میشه ها من پارسال خواستم اینجوری ختم کنم بازم نشد:(
التماس دعا
یاعلی
پاسخ:
ان شاالله که امسال بتونید
محتاجیم به دعای خیرتون
یاعلی
هیچ ماه رمضونی نیومد تمام جلسات ختم رو شرکت کنم.
و بنابرین ختم کامل رو در اولویت قرار میدم ان شاء الله. :)
ممنون از یاد آوری به موقع قرآن در ماه مبارک رمضان چون
هر سال روزهای دوم سوم تازه یادم می افتاد از تلویزیون.
پاسخ:
ان شاالله که امسال کامل ختم کنید 
التماس دعا
متن مطلب رو که دوباره (با تامل) تا آخر خوندم متوجه شدم علیرغم اینکه با تفسیر زیاد سر و کار نداشتم جز مواقعی که از اینترنت میخواستم قرآن بخونم این جور مواقع تفسیر هم داره

ولی می خواستم اینو بگم: 

بنده با این حال همون یه ذره تفسیر هم که خوندم بیشتر از تفسیر آقای قشه ای و آیت الله مکارم شیرازی خوشم میاد و ادبیات نوشته هاش بیشتر به دلم می نشست.
اما متاسفانه یادم اومد هر بار رفتم مجالس ختم قرآن در ماه مبارک رمضان، هر بار یک قرآن ساده به من رسید و بعضا که دارای تفسیر بودند اونی نبودند که دلم می خواست.
سخت متوجه می شدم کلامشون رو.بنابرین باید یک قرآن دارای تفسیر دلبخواه تهیه کرد

در هر حال ممنون از یاد آوری این نکات پیش از ماه رمضون.
پاسخ:
تفسیرهایی که متن روون و آسونی دارن تفسیر نور حاج آقای قرائتی و تفسیر اقای بهرامپور هست که فکر میکنم بتونید راحت بخونیدش تفسیر ایت الله مکارم که خودتون اشاره کردید خیلی خوب هستن.
التماس دعا
  • شرمندهٔ یابن الحسن
  • سلام ، خیلی ممنون ، التماس دعا دارم
    پاسخ:
    سلام
    ان شاالله حاجت روا بشید. 
    متقابلا ما هم التماس دعا داریم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی