ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

علاقه فرزندان یا پدر و مادر؟؟؟

چهارشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

داستان زندگی جالبی داشت. وقتی از قسمت های مختلف زندگیش تعریف می کرد؛ قیافه ش گاهی سرشار از غم و اندوه و گاهی لبریز از غرور می شد.

می گفت: وقتی دبیرستانی بودم، همه دوستام رشته های ریاضی و تجربی رو انتخاب کردن، اما من هیچ علاقه ای به این رشته ها نداشتم. از همون اول به کارهای دخترونه علاقه داشتم، اما همه با تعجب می گفتن یعنی میخوای دانشگاه نری؟ پدرم با ناراحتی می گفت این همه سال منتظر این روزها بودم که ببینم دخترم خانم دکتر میشه و ...

بالاخره با اصرارهای همراه با زور پدرم رشته تجربی رو انتخاب کردم و با بی علاقگی شروع به درس خوندن کردم... بالاخره مهندسی کشاورزی قبول شدم! رشته ای که هیچ علاقه ای بهش نداشتم، حتی فکر کردن به اینکه باید برم سر زمین، اذیتم می کرد، اما با اجبار دانشگاه رفتم و درس خوندم.

وقتی ازدواج کردم، تصمیم گرفتم دنبال علائقم برم و شروع کردم به آموزش خیاطی... الان یه کارگاه خیاطی بزرگ دارم و تونستم کلی خانم بی سرپرست رو برای کار پیش خودم بیارم.

می گفت: تصمیم گرفتم به هیچ عنوان علاقه بچه هام رو تحقیر نکنم و به توانمندی هاشون اعتماد کنم. 

نمی دونم چرا گاهی ما پدر و مادرها بجای فرزندانمون برای آینده اون ها تصمیم می گیریم. خیلی ها رو دیدم که سال های جوونیشون رو بخاطر علاقه پدر و مادرهاشون هدر دادن و بعد به سراغ علاقه خودشون رفتن و چقدر هم موفق هستن...

گاهی این زورگویی های پدر و مادرها باعث بی علاقگی فرزندان یا حتی به دل گرفتن کینه از اون ها میشه.

 اگه مثل دوتا دوست با بچه هامون رفتار کنیم، و به حرف هاشون فکر کنیم، با اون ها جوانب کار رو بررسی کنیم و باهم نتیجه گیری کنیم و تصمیم نهایی رو به عهده خود اونها بگذاریم، شاهد خیلی از این اتفاقات نخواهیم بود. با این کار به اونها حس بزرگی رو هدیه می کنیم و اعتماد بنفسشون رو تقویت می کنیم. 

شاید بهتر باشه جوّ جامعه کمی بهتر با این موضوع کنار بیاد. قرار نیست همه رشته ریاضی و تجربی بخونن و دکتر و مهندس بشن. یا هر کسی که تو این دوتا رشته تحصیل میکنه لزوما عاقل تر و باهوش تر از بقیه نیست. حتی برخی رشته ها واقعا مناسب شرایط خانم ها نیست. 

شاید اگه خیلی ها دنبال علاقه شون برن، در آینده بهتر بتونن به کشورشون خدمت کنن. مثل همین خانم که به اندازه خودش تونست به اقتصاد مقاومتی کشور کمک کنه. 

گاهی باید از خودمون شروع کنیم، به احترام گذاشتن به تفکرات دیگران.

  • منتظر

نظرات  (۴)

  • رضا خسروخاور
  • باحال بود
    پاسخ:
    تشکر
  • علی اسمعیلی
  • البته درس خوندن فی النفس بد نیست و می تونه در رشد فرهنگی کشور تأثیر بگذاره ولی باید به علاقه بچه ها اهمیت داد تا آنها بتونن رشد و پیشرفت کنن ولی کلا با سخن شما موافق هستم ممنونم

    پاسخ:
    بله همینطوره برای افرادی که درس خوندن رو دوست دارن و استعداد دارن خیلی خوبه؛ اما برای کسی که نه استعداد داره و نه علاقه واقعا نیازی به اجبار خونواده ها نیست.

  • علی اسمعیلی
  • البته درس خوندن فی النفس کار خوبی است و باعث رشد فرهنگی جامعه می شود ولی به طور کلی سخن شما را قبول دارم و سخن شما راتأیید می کنم
    پاسخ:
    ممنونم از نظراتتون
  • منصوره 🌹🌹🌹
  • سلام 
    اگه با دنبال کردن موافقین توی وبلاگم خبرم کنید
    پاسخ:
    سلام 
    دنبال می شوید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی