ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

زندگی بدون معنویت، جسم بدون روح

چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۶، ۰۵:۱۲ ب.ظ

🙌زندگی بدون معنویت، جسم بدون روح 🙌


▫️از روز اول برای معنوی شدن زندگی، صحبت کرده بودند.

دوست داشتند، شاد باشند و در کنار این شادی، معنویت هم از زندگی شان جدا نشود. برای هر روز برنامه ی خاصی داشتند. یا به پیاده روی می رفتند یا پارک یا دیدارهای دوستانه، اما در مسیر رفت و برگشت حتما مسجدی را انتخاب می کردند، تا نماز اول وقت را از دست ندهند1، و در طول مسیر باهم درباره کتابی که شب قبل مطالعه کردند، صحبت می کردند.  

▪️اگر از اول زندگی، بر معنویت تمرکز کنیم و از تفریح کم نگذاریم؛ شاید بعدها دل نگران از دست رفتن ایمان فرزندانمان نباشیم.


منبع:

1. الخصال : 525/13

🔸پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : در صحف ابراهیم آمده است که: خردمند ، مادام که خِردش از او گرفته نشده ، باید ساعاتى را براى خود در نظر گیرد ؛ زمانى براى مناجات با پروردگارش عزّ و جلّ ، و زمانى براى محاسبه نفس، و زمانى براى اندیشیدن در آنچه که خداوند عزّ و جلّ به وى ارزانى داشته است و زمانى براى کام جویى خود از راه حلال ؛ زیرا این زمان کمکى است به آن سه زمان دیگر و مایه آسودگى و رفع خستگى دلها .



نظرات  (۲)

سپاس منتظر عزیز
پاسخ:
ممنونم ز همراهیتون 
معنویت رمز زندگی موفق است

https://sorooshnews.com/
پاسخ:
ممنون از حضورتون 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی