ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

امر به معروف آتشین

دوشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۱۹ ب.ظ

😳امر به معروف آتشین😳


▪️دائم اشتباهات همسرش را مثل پتکی بر سر او می کوبید1. فکر می کرد، در راه اصلاح همسرش به سر می برد؛ اما در حقیقت با رفتارهای آزار دهنده اش فقط باعث دوری و ناراحتی همسرش می شد. 

▫️وقتی کوچکترین اشتباهی از او می دید، چنان عصبانی می شد، که انگار گناه کبیره و غیر قابل بخششی از او سر زده. با این رفتارهای نسنجیده، باعث لج کردن همسرش شده بود.

▪️بهترین روش برای داشتن خانه ای آرام و به دور از تشنج، رفتار مهربانانه و گذشت است. اگر اشتباهات رو با رفتارهای آرام و دلچسب پاسخ دهیم نتیجه بهتری خواهیم گرفت.


منبع:

1.مستدرک الوسائل، ج14، ص261:  حضرت امیر صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: از اینکه دائما سرزنش کنی برحذر باش که این باعث جری شدن طرف مقابل و بی ارزش شدن عتاب تو می شود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی