ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

خسرالدنیا و الاخره

سه شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۴۹ ب.ظ

⚫️خسر الدنیا و الآخرة⚫️


▫️شب به مهمانی دوستانه ای دعوت شده بودند. به همسرش سفارش می کرد، اینقدر این روسری رو به خودت نچسبون، آبروم پیش دوستام میره!

▪️متاسفانه این روزها معیارها عوض شده. برخی فقط به خاطر حرف مردم1، هر هنجاری رو زیر پا می گذارند و برخلاف عقاید دینی  خود قدم برمی دارند؛ تا از نظر مردم اعتبار پیدا کنند، درحالیکه اعتباری مهم و ماندگار است که از طرف خدا باشد.

▫️این افراد هیچ وقت توان به دست آوردن دل همه مردم را ندارند و هم دنیای خود را آنگونه که خواستند به دست نمی آورند و نه آخرت را؛ این گونه است که مصداق خسر الدنیا و الآخرة2 خواهند شد.  


منابع:

1.  بحار الانوار، ج 72، ص 301: پیرمردی شامی از امیرالمومنین علیه السلام پرسید: بدبخت ترین خلق خدا کیست؟ فرمودند: کسی که دینش را به دنیای دیگری می فروشد. 

2.  آیه 11 سوره حج: وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَعْبُدُ اللَّهَ عَلى‏ حَرْفٍ فَإِنْ أَصابَهُ خَیْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ وَ إِنْ أَصابَتْهُ فِتْنَةٌ انْقَلَبَ عَلى‏ وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْیا وَ الْآخِرَةَ ذلِکَ هُوَ الْخُسْرانُ الْمُبینُ

بعضى از مردم خدا را تنها با زبان مى ‏پرستند (و ایمان قلبیشان بسیار ضعیف است) همین که (دنیا به آنها رو کند و نفع و) خیرى به آنان برسد، حالت اطمینان پیدا مى ‏کنند اما اگر مصیبتى براى امتحان به آنها برسد، دگرگون مى ‏شوند (و به کفر رو مى ‏آورند)! (به این ترتیب) هم دنیا را از دست داده‏ اند، و هم آخرت را و این همان خسران و زیان آشکار است!


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی