ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

درک متقابل

دوشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۱۳ ب.ظ

👀درک متقابل👁


 🔹انگار شور زندگی را از دست داده و منزوی شده بود. احساس می کرد همسرش ارزش کارهای او در خانه را نمی داند. دوست داشت، گاهی همسرش وقتش را با او تنظیم کند، یا به خاطر کارهای او از بعضی برنامه های خودش بگذرد؛ کاری که او همیشه برای همسرش انجام می داد. 

🔸اگر در زندگی درک متقابل وجود داشته باشد، زندگی نشاط و آرامش پیدا کرده و راه تعالی را در پیش خواهد گرفت. یکی از راه های درک متقابل، سپاسگزاری است. سپاسگزاری  یکی از راههایی است، که می توانیم به همسر بفهمانیم؛ ارزش کارهای او را می فهمیم. ارزش سپاسگزاری انقدر زیاد است که خداوند در قرآن دلیل انحراف انسان ها را شکرگزار نبودن اعلام می کند1.


🔻منبع:

1.  سوره اعراف، آیات 16_17: قال فبما اغویتنی لاقعدن لهم صراطک المستقیم ثمّ لاتینهم من بین ایدیهم و من خلفهم و عن ایمانهم و عن شمائلهم و لاتجد اکثرهم شاکرین

2.  شیطان گفت: «پس به سبب آنکه مرا به بیراهه افکندی، من هم برای فریفتن آنان، حتما بر سر راه راست تو خواهم نشست. آنگاه ، از پیش رو و از پشت سرشان و و از طرف راست و از طرف چپشان بر آنها می تازم، و بیشترشان را شکرگزار نخواهی یافت.»


نظرات  (۲)

لایک
پاسخ:
تشکر
الهی گاهی نگاهی...
الّلهمّ عجّل لولیک الفرج...

پاسخ:
آمین
ممنونم از حضورتون 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی