ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

عدالت در گفتار

جمعه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۷ ب.ظ

اسب خروشان خشم می تازید و با هیچ مانعی آرام نمی گرفت. با کلمات آتشین هم چون تازیانه بر پیکر دوستان می تاخت و بی هیچ ابایی هر نوع تهمت و دروغی را به افرادی که دوستشان نمی داشت، نسبت می داد.

سیاست گاهی چنان او را از خود بی خود می کرد، که از جاده عدالت خارج می شد و هر حرف شنیده و نشنیده ای را به زبان جاری می کرد.

 در سخن گفتن هم عدالت را رعایت کنیم؛ چرا که : ...اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ1...

منبع:

 

1.     سوره مائده، آیه 8: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ: ای اهل ایمان، برای خدا پایدار و استوار بوده و به عدالت و راستی و درستی گواه باشید، و البته شما را نباید عداوت گروهی بر آن دارد که از راه عدل بیرون روید، عدالت کنید که به تقوا نزدیکتر (از هر عمل) است، و از خدا بترسید، که البته خدا به هر چه می‌کنید آگاه است.


نظرات  (۱)

سلام، وب خوبی داری، به منم سر بزنی خوشحال میشم.
www.eksireeshgh.blog.ir
پاسخ:
سلام
ممنونم
خدمت می رسم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی