ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

نابود کننده سیاهی

سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۴۲ ب.ظ

مدتی پیش توی تلویزیون یه تبلیغ جالب نشون می داد. دختر کوچیک با اصرار لباس سفیدش رو با شکلات و گِل و ... کثیف می کرد و مادر با یه شوینده به راحتی لباس رو مثل روز اول تمیز می کرد.

مَثَل لکه های سیاه روی قلب ما و توبه هم با کمی اغماض، مثل همین تبلیغ هست.

اول گناه می کنیم و قلبمون رو سیاه می کنیم؛ بعد یادِ خدا می افتیم و شرمنده می شیم و با توبه قلبمون رو مثل روز اول سفید می کنیم. همانطور که خودش به ما امید داده:... إِنَّ الْحَسَنَاتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَاتِ1...

این درگه ما درگه نومیدی نیست       صد بار اگر توبه شکستی باز آ2

منابع:

1.     سوره هود، آیه 114: وَأَقِمِ الصَّلَاةَ طَرَفَیِ النَّهَارِ وَزُلَفًا مِنَ اللَّیْلِ ۚ إِنَّ الْحَسَنَاتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَاتِ ۚ ذَٰلِکَ ذِکْرَىٰ لِلذَّاکِرِینَ: و نماز را در دو طرف (اول و آخر) روز به پا دار و نیز در ساعات آغازین شب، که البته حسنات و نکوکاریها، سیّئات و بدکاریها را نابود می‌سازد، این (نماز یا این سخن که حسنات شما سیّئات را محو می‌کند) یادآوریی است برای اهل ذکر و پندی بر مردم آگاه است.

2.     ابو سعید ابوالخیر


نظرات  (۲)

من یکی دیگه خجالت می کشم برگردم.
پاسخ:
خدا انقدر مهربونه (: همیشه منتظر برگشت بنده هاش هست
صد بار اگر توبه شکستی باز آی
یعنی امتحان کنم دوباره؟
پاسخ:
حتما 
این درگه ما، درگه نومیدی نیست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی