ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۸
مهر

بسم الله الرحمن الرحیم

برخی تاثیر محیط و وراثت را بر افراد، بسیار مهم می دانند؛ طوری که بدون شناخت از فرد، فقط به خاطر پدر و اقوام، از او کناره گیری می کنند.

اما عاملی وجود دارد که از محیط و وراثت تاثیر بیشتری دارد.

اگر فرد مربی خوبی داشته باشد، حتی می تواند اثرات وراثت را از میان بردارد. مثل پسر یزید؛ کسی که پدری مثل یزید ملعون داشت ولی بواسطه مربی خوبی که داشت، در قلبش محبت اهل بیت علیهم السلام را پرورش داد و پس از مرگ یزید، پدرش را لعن کرد و بنا به قولی از قبول خلافت سر باز زد1.

اگر نگران آینده فرزندانمان هستیم؛ در انتخاب محیط آموزشی سخت گیر باشیم.

 

منبع:

1. علی محمد فتح‌الدین الحنفی؛ فلک النجاة فی الامامة والصلاة، با تحقیق ملا اصغر علی محمد جعفر، 1997 م، چاپ دوم، ص 95.

۲۷
مهر


#پوستر اربعین؛ عشق بین المللی، فقط حسین بن علی علیه السلام

#سوگواره_حسینی

#عکسنوشت

#هم_قدم_بازینب

۲۳
مهر

۲۰
مهر

بسم الله الرحمن الرحیم

وارد هیات که شدیم، فضا کاملا متفاوت بود. سربندهایی که از سقفِ پوشیده شده از چفیه آویزان شده بود و عکس های شهدا حال و هوای خاصی به فضا داده بود، روی لیوان های چایی جمله های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل نقش بسته بود. کمی جلوتر از روی پرچم امریکا و اسراییل عبور می کردیم و وارد حسینیه می شدیم. صدای سخنران شنیده می شد که آخرین سخنان امام حسین علیه السلام را به یزیدیان می خواند و بعد از ترجمه با اتفاقات روز تطبیق می داد. جوان ها طوری مسحور سخنرانی شده بودند که گمان می کردی از کلاس درسی بی نظیر استفاده می کنند و سخنان استاد را جرعه جرعه مینوشند.هیات یعنی این، یعنی تربیت نسلی انقلابی در سایه سخنان ابی عبدالله علیه السلام.

 

۱۹
مهر

بسم الله الرحمن الرحیم

با غرور از اشتباهاتش می گفت و فکر می کرد چقدر روشنفکرانهزندگی می کند.

دوستانش با لذت از رفتارهاش تعریف می کردند، اما بعدا پیش دیگران اشتباهاتش را میشمردند. یک روز وقتی دوباره مشغول سخنرانی های پر از غرورش بود،غیر مستقیم درباره رفتارش ازش سوالی پرسیدم و کفتم بنظر خودت این کار درسته؟

امام حسین علیه السلام می فرمایند:
کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی
دارد، از تو تعریف و تمجید می کند1.

منبع:

1.نزهه الناظر،ص88: من اَحبک نهاک و من اَبغضک اَغراک

۱۴
مهر

بسم الله الرحمن الرحیم

کوچیک که بودیم، بهمون می گفتن دروغگو دشمن خداست...

اما خدا رو خوب بهمون معرفی نکرده بودن که بدونیم این دشمنی ما رو از چه فیوضاتی محروم می کنه. شاید با خودمون می گفتیم خب دشمن باشه حالا چی کار کنیم... 

برای اینکه خدا رو به بچه هامون معرفی کنیم، باید با زبون خودشون باهاشون صحبت کنیم. این که خدا رو برای بچه ها اثبات کنیم بله لازم هست؛ اما در اولویت نیست. کسی که هنوز خدا رو نشناخته، اثباتِ وجودِ او دردی رو ازش دوا نمی کنه. 

برای شناختن خدا به بچه ها از هر فرصتی استفاده کنیم. وقتی میان بهتون میگن دوستت دارم، میتونید بعد از جمله منم دوستت دارم از جمله اما خدا بیشتر از من دوستت داره استفاده کنید.

میتونید بعد از انجام هر کار خوبش، از اینکه( خدا چقدر دوست داره آدمایی که کارهای خوب رو انجام میدن)، براش بگید و خیلی فرصت های دیگه...

 اگه از کودکی بچه هامون رو عاشق بار بیاریم، بعد از بزرگ شدنشون دغدغه تربیت دینی اون ها رو نخواهیم داشت. 

ان شاالله که فرزندانی عاشق خدا و اهل بیت علیهم السلام تربیت کنیم تا در محضر خدا سربلند باشیم. 

۰۲
مهر

بسم الله الرحمن الرحیم

می گفت تمام این حبّ اهلبیت رو مدیون پدرم هستم.

 همیشه می گفت: لقمه حلال سر سفره میارم تا بچه هام گرفتار نامردی نشن، تا بچه هام عاشق اهلبیت علیهم السلام بمونن. می گفت: اگه اهل کوفه مال حلال می خوردن، مقابل امامِ زمانشون شمشیر نمی کشیدن. لقمه ی حلال سرِ سفره میارم که اگه مهدیِ فاطمه اومد، از یارانش باشید نه از دشمنانش.

اینکه وقتی مراسم عزاداری اباعبدالله برپا میشه؛ بی تاب می شم و سریع خودمو به هیات می رسونم، تا ابد مدیون بزرگواری پدرم و تربیت مادرم هستم.