ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

غدیر را به دیگران معرفی کنیم

دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۰۹ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


http://navana.ir/uploads/2014/10/%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1-3.jpg

یکی از بزرگترین اعیاد ما شیعیان، عید بزرگ ولایت است. پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم در این باره می فرمایند: روز غدیر خم برترین عید هاى امت من است و آن روزى است که خداوند بزرگ دستور داد ؛ آن روز برادرم على بن ابى طالب را به عنوان پرچمدار ( و فرمانده ) امتم منصوب کنم ، تا بعد از من مردم توسط او هدیت شوند ، و آن روزى است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین براى آنان پسندید1 .

عظمت این اتفاق بزرگ اینجا مشخص میشه که خداوند به پیغمبر فرمودند: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِن رَبِّکَ وَإِن لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ2»

اینکه خداوند ابلاغ این پیام رو هم ردیف اجر رسالت میدانند، نشون میده که ولایت امیرالمومنین علیه السلام چه اهمیتی دارد.
امام کاظم علیه السلام فرمودند:
ولایت على علیه السلام در کتابهاى همه پیامبران ثبت‏ شده است و هیچ پیامبرى مبعوث نشد، مگر با میثاق نبوت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و امامت على علیه السلام
3

اما ما چقدر این عید رو بزرگ می کنیم؟ چقدر قدر نعمت ولایت رو میدونیم؟ بهتره که در حد توانمون برای این عید بزرگ فرهنگ سازی کنیم. تو خونواده هامون جشن بگیریم، به بچه ها هدیه بدیم، مهمون دعوت کنیم، برای دوستامون پیام تبریک بفرستیم و یه روز خیلی خاص ازش بسازیم. همونطور که همه احترام فوق العاده ای برای محرم و عاشورا قائل هستند و باعث شدن که حتی غیر مسلمون ها هم این روز رو بشناسن و بهش احترام بگذارند، باید کاری کنیم تا غدیر هم برای همه شناخته بشه.
امام صادق علیه السلام فرمود: غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد4.

ان شاالله که بتونیم با یادآوری سنت های این روز بزرگ، هم ارادت خودمون رو نسبت به امیرالمومنین علی علیه السلام ابراز کنیم و هم این روز بزرگ رو به همه معرفی کنیم.


منابع:

1.امالى صدوق : 125، ح .8: یوم غدیر خم افضل اعیاد امتى و هو الیوم الذى امرنى الله تعالى ذکره فیه بنصب اخى على بن ابى طالب علما لامتى، یهتدون به من بعدى و هو الیوم الذى کمل الله فیه الدین و اتم على امتى فیه النعمة و رضى لهم الاسلام دینا

2. سوره مائده ، آیه 3

3.سفینة البحار، ج 2،ص:691 :  عن ابى الحسن(علیه السلام) قال: ولایة على(علیه السلام) مکتوبة فى صحف جمیع الانبیاء ولن یبعث‏الله رسولا الا بنبوة محمد ووصیة على(ع)             

4.بحار، ج۶، ص: ۳۰۳



نظرات  (۳)

سلام علیکم
بسیار جالب بود
ان شاءالله...
تشکر
پاسخ:
علیکم السلام
ممنونم از لطف شما
عالی بود 
موفق باشید 
پاسخ:
ممنونم
  • سیّد محمّد جعاوله
  • عالی بود
    احسنت
    تبارک الله
    متشکرم.
    پاسخ:
    ممنونم
    شما همیشه لطف دارید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی