ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

عاشق خدا

جمعه, ۱۴ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۵۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

کوچیک که بودیم، بهمون می گفتن دروغگو دشمن خداست...

اما خدا رو خوب بهمون معرفی نکرده بودن که بدونیم این دشمنی ما رو از چه فیوضاتی محروم می کنه. شاید با خودمون می گفتیم خب دشمن باشه حالا چی کار کنیم... 

برای اینکه خدا رو به بچه هامون معرفی کنیم، باید با زبون خودشون باهاشون صحبت کنیم. این که خدا رو برای بچه ها اثبات کنیم بله لازم هست؛ اما در اولویت نیست. کسی که هنوز خدا رو نشناخته، اثباتِ وجودِ او دردی رو ازش دوا نمی کنه. 

برای شناختن خدا به بچه ها از هر فرصتی استفاده کنیم. وقتی میان بهتون میگن دوستت دارم، میتونید بعد از جمله منم دوستت دارم از جمله اما خدا بیشتر از من دوستت داره استفاده کنید.

میتونید بعد از انجام هر کار خوبش، از اینکه( خدا چقدر دوست داره آدمایی که کارهای خوب رو انجام میدن)، براش بگید و خیلی فرصت های دیگه...

 اگه از کودکی بچه هامون رو عاشق بار بیاریم، بعد از بزرگ شدنشون دغدغه تربیت دینی اون ها رو نخواهیم داشت. 

ان شاالله که فرزندانی عاشق خدا و اهل بیت علیهم السلام تربیت کنیم تا در محضر خدا سربلند باشیم. 

نظرات  (۷)

  • عَقـایِدِ یِکــ رِضــا
  • ان شاالله
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون
  • پیمان محمدی فرد
  • متن خوب و قشنگی بود.
    البته ما که تو کار تشکیل زندگی موندیم دیگه مخمون تا تربیت بچه کار نمیکنه.
    خدا عاقبت ما رو بخیر کنه.
    اللهم عجل لولیک الفرج.
    پاسخ:
    تشکر
    ان شاالله خدا عاقبت همه مون رو ختم بخیر کنه
    آمین
  • دلنوشته های یک اردیبهشتی
  • دنبال شدید ما را هم دنبال کنید...
    پاسخ:
    شما هم دنبال می شوید.

    سلام مطالبت اموزنده و زیباست :)

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون 
  • خونه مادری
  • عاشق خدا که بشی شهیدت می کنند
    پاسخ:
    کاش عاشق بشیم
  • نـــای دل
  • حرف حق..

    سپاس از شما..
    پاسخ:
    تشکر از حضورتون 
    من سعی میکنم این کارها رو بکنم، ولی از اونجاکه بچه هرچیز مجسمی روقبول میکنه بعد به مشکل برخوردم، چون دنبالشه، و حتی اگه میگفتی خدا تو آسمونهاست، میخاست بره ببینه خدا رو، و من گاهی واقعا کم میارم تو توجیه
    میشه راهنماییم کنین
    پاسخ:
    درسته برخورد با بچه ها حساسیت های خاص خودش رو داره. مخصوصا بچه های بشدت کنجکاو.
    من گاهی که با این مشکل مواجه میشم، از مفاهیمی مثل نور استفاده میکنم. مثلا وقتی تو روز خونه روشن میشه ازش میپرسم میتونی نور رو به من نشون بدی؟ خدا هم اینجوریه مثل نور افتاب همه جا رو روشن میکنه اما ما نمیبینیمش.
    یا وقتی درباره این که چرا خدا رو نمیبینیم صحبت میکنه. ازش میخوام دوست داشتنش رو به من نشون بده یا یه مفهومی مثل خوشحالی رو بعد میگم خدا هم مثل دوست داشتنه واقعا وجود داره و ما حسش می کنیم اما نمیبینیمش. بعد شروع میکنم یکی یکی اتفاق های خوب زندگی رو براش میشمارم و میگم اینا اثرات وجود خدا تو زندگی ما هست.
    اگه مورد به خصوصی تو ذهنتون هست که باید توضیح بدم در خدمتم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی