ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

طوری برخورد کنیم که دوست داریم با ما برخورد شود

سه شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۷، ۰۳:۲۵ ب.ظ

همیشه از همسرش طلبکار بود. هرکارِ دوست داشتنی را وظیفه شوهرش می دانست و هر بی توجهی یا عدم اطلاع از خوش آمدهای خودش را گناهی نابخشودنی می پنداشت... بدون اینکه خودش هم همین رفتارها را در مقابل همسرش داشته باشد، انتظار داشت و انتظار و انتظار...

▫️در برخورد با دیگران، خصوصا همسر، همانطوری رفتار کنیم که دوست داریم با ما برخورد شود1. 

▪️زندگی جاده ای دو طرفه است. اگر احترام و محبت را دوست داریم، باید احترام بگذاریم و محبت کنیم...

▫️ این نکته باعث نشود که اگر با ما بد رفتار شد، ما هم در جواب بد رفتار کنیم. اتفاقا همین رفتار درست ما می تواند، باعث بیدار کردن طرف مقابل و درست کردن رفتارش شود.


🔻منبع:

1.  نهج البلاغه، نامه 31: امام علی علیه السلام به فرزند بزرگوارشان امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند: پسرم خویشتن را معیار (برخورد) با دیگری قرار ده. پس برای دیگران دوست بدار آنچه را که برای خود دوست داری و آنچه را برای خود ناپسند میشماری برای دیگران نیز ناپسند شمار.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی