ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

روزه گرفتن یا کمک به فقرا؟

يكشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۲۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

با حالت خاصی گفت: مگه نمیگید روزه بگیریم که حال فقرا رو درک کنیم. خب باشه ما درک کردیم ولی بجای روزه گرفتن و عصبی شدن و خسته شدن میریم و به فقرا کمک می کنیم نه اینکه راحت هر کاری دلمون میخواد بکنیم و دلمون خوش باشه که روزه هستیم...

گفتم: کی دلیل تامه روزه رو گفته؟ شاید یکی از دلایلش همین باشه اما مطمئنا همه دلیل این نیست. 

بعد هم فکر نمی کنی یکمی تند میری؟ اگه ما به کسی درباره حجاب یا دروغ یا ... امربه معروف بکنیم سریع میگی قضاوت نکن! اما خودتون اجازه دارید که قضاوت کنید؟ 

 دین ما همونقدری که به نماز و روزه اهمیت داده، همونقدر هم به خمس و زکات پرداخته. اگه ما روزه می گیریم خمس اموالمون رو هم میدیم و همین خمس خرج اون فقرای مورد نظر شما میشه. 

دین ما همونقدر که به این یک ماه رمضان تاکید کرده، همونقدر هم در یازده ماه بعدش به هر بهانه ای به صدقه و کمک به برادر دینی سفارش کرده. 

بله ممکنه یه عده آداب روزه داری رو رعایت نکنن ، اما این باعث نمیشه که ما هم به همین دلیل از دین زده بشیم و بگیم پس ما دیگه روزه نمی گیریم. اگه میخوایم به خاطر خدا به مردم فقیر کمک کنیم، به خاطر همون خدا به فرامینش عمل کنیم.

 خوبه که یکمی برای خدا بندگی کنیم. بدون چون و چرا... 

نظرات  (۳)

بعضی ها ماه رمضون میگن به فقرا کمک کنیم با روزه که چیزی درست نمیشه و من متوجه نمیشم مگه روزه جلوی کمک کردن رو میگیره؟مثلا ماه رمضون حرم امام رضا به زائرهاش غذا میده یا خیلی از مساجد ولی باز یه عده میان میگن اسراف میشه!!
همینا ماه محرم که مردم نذری میدن میگن شهر کثیف میشه این کارها چیه؟ یا مثلا پول این غذاها که درست میکنید و اسراف میشه رو بدید به فقیر در حالی که نذری دادن هم به فقرای بیشتری کمک میکنه و هم ابرومندانه تره( البته اگه نیت خدایی باشه و غذا دادن به یه عده گردن کلفت واسه جلب توجه نباشه)
کلا این ملت با خودشون هم درگیرن به نظر من:)
التماس دعا
یاعلی
پاسخ:
بله متاسفانه دقیقا همینه 
بعد به همین ادما که میگیم خب دوست عزیز شما هزینه سفرتون به انتالیا رو بدید به فقرا میگن مباحث رو با هم قاطی نکنید شما چقدر خشک مقدس هستید
محتاج دعای خیرتون هستیم
یاعلی

  • شرمندهٔ یابن الحسن
  • سپاس
    پاسخ:
    تشکر از حضورتون 
  • علی اسمعیلی
  • سخن اخلاقی بسیار جالبی بود آن فرد هم دچار قیاسی  شده که دین را ویران می کند
    پاسخ:
    ممنون از حسن توجه شما 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی