ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

آیا انتظار برای ما فایده ای دارد؟

چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۴۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

در ادامه ی پست های بررسی منجی گرایی دردیگر ادیان بحث کوچکی درباره ی اعتقاد زرتشتیان را مرور می کنیم و بعد به ادامه ی بحث منجی می پردازیم.


زرتشتیان معتقدند که سه هزار سال بعد از ظهور زرتشت شخصی به نام سوشیانس ظهور خواهد کرد و دین زرتشت را تکمیل کرده و از بیراهه ها رهانیده و ظلم و ستم را پایان داده و جهان آرمانی را می سازد.1

همون طور که می بینیم تمام ادیان الهی مژده ی آمدن منجی را داده اند و معتقدند که خدا ، انسان را به حال خود رها نکرده و فردی را برای نجات بشر خواهد فرستاد و برای آینده ی بشر برنامه ی ویژه ای دارد.

بنا به فرموده ی روایات ما، حتی اگر یک روز هم از عمر جهان باقی مانده باشد آخرین حجت خدا ظهور خواهد کرد و جهان را از ظلم و جور پاک کرده و دین خدا را بر روی زمین حاکم می کند. 2


سوالی که اینجا مطرح میشه این هست که آیا انتظار برای ما فایده ای هم دارد؟

در پاسخ به این سوال باید پاسخ داد بله مطمئنا انتظار برای جامعه ی جهانی پر فایده است. تا اینجای بحث فهمیدیم که همه ی ادیان اعتقاد به وجود منجی دارند ؛ پس وقتی افراد مومن در کل جهان منتظر باشند امید به آینده ای روشن در آنها شکل خواهد گرفت و با این امید سعی در بهتر شدن وضع جامعه خواهند کرد. این امیدواری باعث بوجود آمدن آرمان معنوی و هویت بخشی به جوامع می شود و با از بین رفتن بحران معنویت -که الان در بسیاری از جوامع بوضوح دیده می شود- برخی از مشکلات بصورت خود به خود حل می شوند. فرد منتظر از هیچ قدرتی نمی هراسد و در مقابل ظلم هیچ ظالمی سکوت نمی کند. فرد منتظر خود را در برابر مکر شیطان ضعیف نمی بیند و سعی در مقابله با او دارد. ان شاالله که ما هم از منتظران واقعی اون حضرت باشیم نه اینکه فقط زبانی خود را منتظر بدانیم.

سعی می کنم خیلی بحث ها طولانی نشه که خسته نشید از خوندن مطالب. ان شاالله از شب های آینده درباره علائم و نشانه های ظهور ، ظهور ، دوران حکومت حضرت و برخی از شبهه های پیرامون ظهور و وظایف منتظران بحث خواهیم کرد.

منابع:

1.نگین افرینش ، مهدی یوسفیان ، ص 68
2.شیخ مفید، الارشاد، ج2، ص340



نظرات  (۱)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • احسنت
    پاسخ:
    ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی