ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

آیا ما جزء منتظرین هستیم؟

جمعه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۲۷ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

امام صادق(علیه السلام) در ضمن حدیثی، منتظران را این گونه معرفی می کند: ای ابو بصیر، خوشا به حال شیعیان و پیروان قائم اهل بیت ما ؛ چون آن ها در زمان غیبت او منتظر ظهور او هستند و وقتی آن حضرت ظهور نمایند در زمان ظهورش مطیع و فرمانبردار او خواهند بود. آنان اولیای خدایند و هیچ ترس و اندوهی بر آن ها وجود ندارد.1


در حدیث دیگر می فرمایند: هر کس بخواهد در شمار منتظران حقیقی آن عدل منتظَر باشد، باید پارسایی پیشه کند و متخلّق به مکارم اخلاق گردد.2

اینکه ما دائم احادیث متعدد درباره ی ثواب انتظار و منتظر بودن می شنویم که برترین اعمال انتظار فرج است و دائم هم از مزایای منتظر بودن می گوییم این نیست که فکر کنیم حالا که یک العجل مولا گفتیم پس دیگر ما جزء منتظرین امام مهدی ارواحنا فداه هستیم نه. منتظران ویژگی های مخصوص دارند ، منتظر بودن و در زمره ی منتظرین قرار گرفتن آسان نیست. به قول معروف هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد. اگر واقعا نیاز به امام را در خود احساس می کنیم یا اینکه واقعا دوست داریم از منتظرین باشیم پس باید آداب منتظر بودن را رعایت کنیم. اینکه ادعای منتظر بودن داشته باشیم اما هر کاری که دوست داریم را انجام دهیم نمی شود. روایات زیادی داریم که از ویژگی های فرد منتظر، تقوا پیشه بودن و پرهیزکار بودن اوست. در نتیجه اگر واقعا دوست داریم تا ظهور بوسیله ی ما و در دوران ما انجام شود نیاز هست که آمادگی های لازم رو کسب کنیم باید برای خودمون برنامه های عملی داشته باشیم. اگر بتونیم جلوی نفس رو بگیریم بزرگترین کار رو انجام دادیم؛ فقط نیاز به همتی بالا داریم.

ابوالحسن علی بن ابراهیم بن مهزیار اهوازی می گوید:

در یکی از سال ها به قصد سفر حج حرکت کردم و در مدینه چند روزی ماندم ، شاید امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را ببینم ؛ اما ملاقات ایشان قسمت ما نشد و با ناراحتی شدید وارد مکه شدم ؛ انجام مناسک حج را شروع کردم ،ولی همچنان در فکر بودم.

در یک لحظه که در مقابل کعبه ایستاده بودم ، احساس کردم درب خانه باز شد ؛ شخصی را دیدم که به سویم می آید ،‌من هم به طرفش رفتم پس از پرسیدن مقصد من و از احوال آقای خصیبی، از من پرسید: ابن مهزیار را می شناسی؟ گفتم : خودم هستم.

سپس از انگشتر امام حسن عسکری علیه السلام که پس از پدرم در دست من بود پرسید؛انگشتر را به او نشان دادم.

بعد از آن پرسید : چه کار داشتی؟ گفتم به دنبال آن امامی هستم که از ما پنهان است.

فرمود: امام خود را پنهان نکرده است، این اعمال شماست که باعث غیبت امام زمان شده است؛ حال برو و دفعه دیگر بین رکن و صفا هم دیگر را می بینیم.


پ.ن:از آیت الله بهجت (رحمت الله علیه) نقل است که می فرمودند: به جز دعا کردن برای ظهور ، برای مسلمانان عالم هم دعا کنید( مثل مردم فلسطین و لبنان و افغانستان و عراق و سوریه و یمن و بحرین و شیعیان عربستان تحت ظلمِ ظالمان قرار دارند) چراکه اگر از یاد آنها غافل شوید چه بسا که همان بلاها بر سر شما هم بیاید.

ان شاالله که به زودی با متحد شدن ملت ها و پیروزی آن ها بر استکبار جهانی ، زمینه برای ظهور حضرت مهدی روحی فداه آماده شود و هر چه زودتر شاهد ظهور آن حضرت باشیم.


منابع:

1: حائری یزدی، شیخ علی، الزام الناصب، ج2، ص 299

2: همان، ج52، ص14

نظرات  (۲)

  • ❤منتـــظر المـهـدی❤
  • مهدی جانم شرمنده ام ...
    پاسخ:
    ):
    سلام

    همین کارهای فرهنگی را که انجام میدهیم خودش ارزشمند است.

    حالا هر کس بیشتر و بهتر از دستش برمی آید خوب باید تلاشش را افزون کند.

    انشاءالله موفق و سربلند باشید.


    پاسخ:
    سلام
    بله درسته ارزشمند هست اما کافی هم هست؟
    ان شاالله که بتونیم از تمام ظرفیتمون استفاده کنیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی