ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

برخی آثار نیکی به والدین

پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۴۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

در آیات نورانی قرآن کریم و روایات ما تاکید فراوانی شده به احترام به پدر و مادر؛ تا جاییکه گفته شده حتی اگر به شما به ناحق حرفی زدند ، شما حق ندارید حتی روی ترش کنید1 ؛البته که اگر امر به کارهای غیر شرعی کنند ، نباید اطاعت شوند ؛ اما بی احترامی هم هرگز. طوری امر به معروف یا نهی از منکر کنیم که ناراحت نشوند از لحن و حرکات ما. در قرآن بعد از پرستش خدای متعال، امر به نیکی به پدر و مادر شده ؛ حتی (اگر جهاد واجب عینی نباشد) با اینکه این همه روایات درباره جهاد و اهمیت آن وارد شده اما اگر رضایت پدر و مادر برای جهاد فرزندشان نباشد این جهاد برای فرزند جایز نیست و این نشان دهنده ی مقام بالای پدر و مادر دارد.

پیامبر خدا(صلی الله علیه) فرمود:

هر فرزند نیکو کاری که با مهربانی به پدر و مادرش نگاه کند در مقابل هر نگاه، ثواب یک حج کامل مقبول باو داده می شود، سؤال کردند، حتی اگر روزی صد مرتبه به آنها نگاه کند؟

فرمود: آری خداوند بزرگتر و پاکتر است2.




منابع:

1.کافی(ط-الاسلامیه) ج2 ، ص349 :مَنْ نَظَرَ إِلَى أَبَوَیْهِ نَظَرَ مَاقِتٍ وَ هُمَا ظَالِمَانِ لَهُ لَمْ یَقْبَلِ اللَّهُ لَهُ صَلَاةً.

2.بحار الانوار، ج 74، ص 73:ما ولد بار نظر الی ابویه برحمة الا کان له بکل نظرة حجة مبرورة.فقالوا: یا رسول الله و ان نظر فی کل یوم مائة نظرة؟قال: نعم، الله اکبر و اطیب.

نظرات  (۶)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • مفید بود
    متشکرم
    پاسخ:
    ممنون از همراهی شما
  • علی رحمانی پور
  • احسنت
    خسته نباشید
    جالب و آموزنده بود
    پاسخ:
    ممنون
  • ....مسعود ....
  • متشکرم بله همینطوره 
    پاسخ:
    ممنون از حضور شما
    بسیار عالی.....
    موفق باشید
    پاسخ:
    ممنون
  • محمد دهقانی
  • لذت بردیم بزرگوار .
    به امید آنکه فرزندان صالحی باشیم .
    پاسخ:
    ان شاالله
  • مهنا احمدی
  • تشکرازمطلب خوبتون:))
    پاسخ:
    ممنون از همراهیتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی